آیت‌الله مکارم گفت:وابستگی امکان انتقاد را از بین می‌برد؛ ما سعی کردیم هرگز از دولت‌ها کمکی نگیریم. در شیراز زمانی که می‌خواستیم ساخت مجموعه‌‌ی خاتم‌الانبیاء آغاز کنیم، استاندار بیان کرد که ۱۰ میلیارد کمک می‌کند؛ بعد از مدتی برای استاندار نامه نوشتم «نظر بر اینکه دولت در مضیقه مالی است مبلغ را دریافت نمی‌کنیم». لذا اگر وابسته شویم خطرات زیاد وجود دارد.
کد خبر: ۷۶۹۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰ 05 August 2019

به گزارش تابناک فارس: آیت‌الله مکارم شیرازی در ابتدا با اشاره به اهمیت و ارتباط علمی با اهل سنت اظهار داشت: شکی نیست برخی از علمای اهل سنت درباره تشیع از دور قضاوت می‌کنند و بسیاری از بدبینی‌ها برحسب بی‌اطلاعی‌ها است چرا که اگر اطلاع صحیح از فقه و آرای فقهای شیعه داشته باشند، هرگز بدبینی رخ نخواهد داد.

ایشان با بیان اینکه «اکنون ابزار لازم برای پیشرفت حوزه بیشتر است»، آینده حوزه علمیه را بهتر دانست و اذعان کرد: در حال حاضر درس‌ها، کتاب‌های جدید و پژوهشگاه‌های مجهز برای پیشرفت حوزه فراهم است، مشروط بر اینکه حوزویان جذب فرهنگ دانشگاهی نشوند و متولیان، سنت‌های حوزه علمیه را حفظ نمایند.


معظم‌له افزود: سنت حوزه این است که درس را برای علم می‌خوانیم، اما فرهنگ دانشگاه غیر از این است و نگاه به آینده شغلی دارند. طلاب نباید درس را برای گرفتن پست و مقام فرا گیرند و جذب فرهنگ دانشگاه نشوند.

البته نگاه به آینده شغلی در دانشگاه ها چیزی جز وهم نمی باشد چرا که نرخ بیکاری فارغ التحصیلان گویای همه چیز است پس نگران جذب طلاب به دانشگاه ها نباشید....

این مرجع تقلید ادامه داد: وابستگی امکان انتقاد را از بین می‌برد؛ ما سعی کردیم هرگز از دولت‌ها کمکی نگیریم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
البته شغل پر در امدی است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار