رئیس شورای شهر شیراز در نامه ای خطاب به فرماندار نوشته است که با توجه به قانون نمی توان مراسم معارفه جانشین مهدی حاجتی،عضو بازداشت شده شورای شهر شیراز را برگزار کرد.
کد خبر: ۷۷۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ 14 August 2019

در نامه دستغیب خطاب به فرماندار آمده است: با توجه به آنکه هنوز میزان غیبت آقای حاجتی به 2 ماه نرسیده است و ثانیاً در صورت غیبت 2 ماهه ایشان، عضو علی‌البدل بعنوان «عضو جایگزین» و نه «عضو اصلی» معرفی می‌شود، دستور فرمایید مراسم معارفه تا تعیین تکلیف این موارد به تعویق بیفتد.

در این نامه آمده است:‌ بازگشت به نامه فرمانداری شیراز در خصوص معارفه محمدتقی تذروی عضو علی البدل شورای شهر شیراز به جای مهدی حاجتی ،موضوع در هیات رئیسه و با حضور دیگر اعضاء این شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفته و با عنایت به صراحت ماده ۷ قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا که اذعان می دارد که در صورت استعفاء، فوت و یا سلب عضویت هر یک از اعضاء شورای روستا و شهر ،عضو علی البدل به ترتیب آراء جایگزین می‌شود.

در ادامه این نامه آمده است: جایگزین و ورود عضو علی البدل نیازمند یکی از سه موضوع مذکور در قانون است که در خصوص حاجتی هیچ یک از این موارد فوق اتفاق نیفتاده است.

در این متن همچنین آمده که با توجه به تبصره ذیل ماده ۷ قانون شوراها که اذعان می دارد ،هرگاه هر عضوی به هر دلیلی تا دو ماه در جلسه شورا شرکت نکند ،تا تعیین تکلیف نهایی که نباید بیش از ۶ ماه به طول بیانجامد از عضو علی البدل به عنوان جانشین در جلسات دعوت بعمل می آید.

در ادامه این نامه که به امضای سید احمدرضا دستغیب رئیس این شورا رسیده آمده که هنوز میزان غیبت حاجتی در جلسات شورای شهر شیراز به دو ماه نرسیده است و همچنین در صورت غیبت دو ماه وی ،عضو علی البدل بعنوان جانشین او معرفی می شود در حالی که در نامه که به امضای فرماندار شیراز رسیده از وی به عنوان جایگزین و عضو  اصلی نام برده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار