جلوگیری از ایجاد تاول‌ها ممکن است دشوار باشد، اما درمان آن‌ها بسیار ساده است. در این مطلب می‌آموزیم چگونه با استفاده از درمان‌های خانگی، دردناک‌ترین تاول‌های روی پاها و یا جاهای دیگر بدن را تسکین دهیم. با ما همراه باشید.
کد خبر: ۷۷۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶ 14 August 2019


تاول‌ها در اثر رطوبت و اصطکاک بدتر می‌شوند، بنابراین خشک نگه داشتن نواحی استخوانی پاهایتان می‌تواند به جلوگیری از شکل‌گیری آن‌ها کمک کند. قبل از اینکه کفش جدیدی بپوشید، ژل را در اطراف و روی پایتان که تمیز و خشک کرده‌اید، بمالید. ضدعرق باید به عنوان یک درمان خانگی برای روغن‌کاری همه‌ی قسمت‌های در معرض خطر و کاهش سایش عمل کند. اما اگر دچار تاول شُدید، می‌توانید از درمان‌های خانگی ارائه شده در ادامه‌ی مطلب استفاده کنید:

1- برای محافظت از تاول، رویش را ببندید
باندپیچی اصطکاک را کاهش داده و از تاولتان در برابر تماس‌های تحریک کننده محافظت می‌کند، اما نحوه استفاده از آن‌ها می‌تواند در خلاص شدن از شر تاول‌ها تأثیر بگذارد.
روش استفاده:
با استفاده از انتهاهای چسبنده چسب زخم، یک خیمه‌مانند کوچکی درست کنید تا قسمت وسط چسب کمی بالاتر از تاولتان قرار بگیرد. این روش درمانی خانگی باعث می‌شود هم تاول جایی برای به اصطلاح نفس کشیدن داشته باشد و هم با محافظت در برابر اصطکاک، آلودگی و عواملی که می‌تواند باعث عفونت شود، بهبودی آن را به همراه داشته باشد.
استفاده از سیر و آویشن یک درمان مؤثر برای رفع تاول‌هاست. آویشن به خوبی به داشتن خواص ضدالتهابی و ضدعفونی‌کنندگی معروف است. از طرف دیگر سیر نیز یک آنتی‌بیوتیک طبیعی بسیار مؤثر است که دارای اثربخشی فوق‌العاده در درمان هرگونه زخم یا خراشیدگی است

 

2- تاول را در چای سبز بخیسانید
چای سبز دارای خواص ضدالتهابی است که به بهبودی تاول کمک می‌کند.
روش استفاده:
ابتدا سه کیسه چای را در آب در حال جوش دم کرده، سپس یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین (به دلیل خاصیت ضدعفونی‌کنندگی آن) به آن اضافه کنید. بگذارید دم کرده خنک شود، سپس تاول خود را در آن خیس کنید. اگر تاول در منطقه‌ای است که خیساندن آن بسیار مشکل است، می‌توانید از گاز استفاده کنید. همچنین، اگر تاولتان نترکیده است، می‌توانید با خیساندن آن در آب گرم، روند بهبودی را تسریع کنید تا به نرم شدن و تخلیه مایعات درون آن کمک کند.

3- روی تاول دستمال آغشته به سرکه سیب بگذارید
مراقب باشید، این یکی ممکن است سوزش‌آور باشد! اما این روش درمانی فوق‌العاده است و ارزش آن را دارد که امتحانش کنید؛ زیرا سرکه سیب دارای خواص ضد باکتریایی است که به شما در جلوگیری از آلوده شدن تاول ترکیده شده‌تان کمک می‌کند. اگر درمان خانگی سرکه سیب برایتان خیلی دردناک است، آن را با پراکسید هیدروژن بشویید و با پماد ضد باکتری بپوشانید.
بیشتر بخوانید
اینفوگرافی خواص سرکه سیب

4- ویتامین E بزنید
ویتامین E خاصیت فوق‌العاده‌ای در ترمیم پوست دارد؛ چرا که به سلول‌های پوستی کمک می‌کند تا به سرعت بهبود یابد و از ماندن جای زخم جلوگیری می‌کند. می‌توانید روغن و یا کرم ویتامین E را تهیه کنید و یا قرص ویتامین E را باز کنید و مایع آن را مستقیماً روی پوست تاول‌زده‌تان بریزید و به آرامی روی آن بمالید.

5- از روغن کرچک کمک بگیرید
روغن کرچک یک داروی خانگی رایج برای درمان تاول است.
روش استفاده:
قبل از رفتن به رختخواب روغن کرچک را روی تاولتان به آرامی بمالید و بگذارید در طول شب روی آن بماند تا خشک شود. برای کمک به بهبود بیشتر می‌توانید روغن کرچک را با سرکه سیب مخلوط کنید. این روش طبیعی واقعاً مفید است، آن را از دست ندهید.

6- نارون کوهی را هم امتحان کنید
نارون کوهی (عنبر سائل) حاوی تانن‌های قابضی است که به شما در خشک شدن، تمیز نگه داشتن و بهبودی تاولتان کمک می‌کند. برای هر بار استفاده از توپک‌های پنبه‌ای تمیز استفاده کنید.

7- ژل آلوئه ورا بزنید
آلوئه‌ورا یک ضدالتهاب فوق‌العاده است، بنابراین به کاهش قرمزی و تورم ناشی از درد کمک می‌کند. مطالعات همچنین ثابت کرده‌اند که آلوئه ورا به اندازه داروهای سنتی در بهبود سوختگی درجه دوم و سوم مؤثر است و این یک درمان خانگی عالی برای تاول‌هاست.
روش استفاده:
ژل را به آرامی روی تاول خود بمالید و بگذارید به طور طبیعی خشک شود. سپس آن را با آب ولرم به آرامی از پوستتان جدا کنید.

8- از کمپرس سیر و آویشن استفاده کنید
استفاده از سیر و آویشن یک درمان مؤثر برای رفع تاول‌هاست. آویشن به خوبی به داشتن خواص ضدالتهابی و ضدعفونی‌کنندگی معروف است. از طرف دیگر سیر نیز یک آنتی‌بیوتیک طبیعی بسیار مؤثر است که دارای اثربخشی فوق‌العاده در درمان هرگونه زخم یا خراشیدگی است.
روش استفاده:
یک ظرف برداشته، 5 لیتر آب درون آن بریزید. ظرف را روی شعله بگذارید تا آب به جوش بیاید، سپس 100 گرم آویشن به آن اضافه کنید. بگذارید آب کمی خنک شود و حداقل تا 15-20 دقیقه پاهای تاول‌زده‌تان را درون آن خیس کنید. اگر تاول‌هایتان خیلی بزرگ نشده، وسوسه نشوید که بترکانیدشان؛ زیرا ممکن است منجر به عفونت شود.
اکنون باید سه حبه سیر را له کرده و دو باند را در آن خیس کنید.
باندها را روی تاول‌ها قرار دهید و بگذارید 15 دقیقه در همان حالت بماند. پس از برداشتن باند، پاهایتان را نشویید چرا که خوب است اجازه دهید سیر به کار خود ادامه دهد.

9- آب نمک؛ دردسترس‌ترین درمان خانگی تاول‌ها
شما همچنین می‌توانید از این روش درمانی که تقریباً از همه‌ی روش‌های دیگر در دسترس‌تر است، استفاده کنید؛ زیرا ثابت شده برای تاول‌ها، به خصوص تاول‌های سوختگی بسیار مفید است.
روش استفاده:
مقداری نمک به آب سرد یخ اضافه کنید، سپس یک پارچه تمیز را در این آب خیس کنید و آن را روی تاول بگذارید. این کار به انقباض و التیام تاول کمک خواهد کرد.

10- بگذارید تاول‌هایتان نفس بکشند
بسیاری از پزشکان با این نظریه موافق‌اند که اگر تاول در محیطی تمیز به اصطلاح به صورت برهنه باقی بماند، سریع‌تر بهبود می‌یابد. وقتی در خانه هستید باندپیچی‌ها را جدا کنید تا تاولتان نفس بکشد و خشک شود. برای محافظت از آن در برابر عفونت، یک لایه نازک پماد آنتی باکتریال روی آن بمالید تا به بهبود آن کمک کند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید؟
تاول‌ها چه تخلیه شده باشند چه نه، مستعد ابتلا به عفونت هستند. عفونت‌های درمان نشده می‌توانند دردناک باشند و به یک دوز آنتی‌بیوتیک نیاز دارند. علاوه بر این، برخی از تاول‌ها ناشی از چیزی جدی‌تر از اصطکاک و سایش هستند.
به پزشک مراجعه کنید اگر:
- تاول پر از چرک زرد یا سبز است.
- منطقه قرمز، ملتهب و یا با تماس متوجه می‌شویم که داغ است.
- درد به جای بهتر شدن بدتر می‌شود.
- تاول‌هایتان در مکان‌های غیرمعمول مانند دهان و چشم قرار دارد.
- تاول‌هایتان مدام عود می‌کنند.
- علائم یک واکنش آلرژیک را در خودتان مشاهده می‌کنید.

برای پیشگیری از ایجاد تاول چه باید کرد؟
ممکن است ایجاد تاول به ویژه هنگامی که یک کفش جدیدی را می‌پوشید، اجتناب ناپذیر به نظر برسد؛ اما راهکارهایی وجود دارد که می‌توانید احتمال ایجاد آن را کاهش دهید:
- از چسب زخم یا دیگر باندها برای قسمت‌هایی از پا که معمولاً تاول می‌زنند استفاده کنید.
- از پودر پا یا ضد عرق برای کاهش رطوبت استفاده کنید.
- روزهای اول سعی کنید دو جوراب روی هم بپوشید.
- مناطقی از پایتان که بیشتر در معرض سایش قرار دارد را ژل بزنید.
- هنگام باغبانی و کارهای سخت با دستتان، دستکش کار بپوشید.
- لباس‌های گشاد و متناسب با رطوبت به تن کنید.
- از پوشیدن کفش‌های خیلی بزرگ یا خیلی کوچک خودداری کنید.

برچسب ها: تاول ، تاول پا ، پیشگیری ، درمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار