مهدی رنجبر اعلام کرد: فارس در میان همه استان‌ها تعداد بیشتری از فیلم‌های جشنواره را اکران می‌کند.
کد خبر: ۷۷۱۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹ 14 August 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس چهارشنبه ۲۳مردادماه در نشستی خبری از اکران فیلم «قطار آن شب»، نوشته «احمد اکبرپور» نویسنده کودک و نوجوان اهل شیراز در این جشنواره سخن گفت.

مهدی رنجبر اعلام کرد: فارس در میان همه استان‌ها تعداد بیشتری از فیلم‌های جشنواره را اکران می‌کند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس زمان برگزاری این جشنواره را در شیراز پنج روز و تا ۴ شهریورماه عنوان کرد و گفت: در این مدت ۱۰ فیلم از کشورهای ایران، مکزیک، فرانسه و ایتالیا به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در یکی دو دهه گذشته فیلم کودک در فارس جایی نداشت، خاطرنشان کرد: امروز شاهد روند افزایشی ساخت فیلم‌های کودک و نوجوان هستیم و جشنواره کودک و نوجوان باوجود کاستی‌ها بسیار به عرصه سینمای کودک، کمک می‌کند.

رنجبر هدف اصلی این جشنواره را معرفی فیلم‌های روز کودک و نوجوان به جامعه و مکان شناخت فستیوال‌های فیلم دیگر کشورها دانست و ابراز داشت: اینکه تولید آثار نمایش خانگی با تولید فیلم‌های سینمایی رقابت می‌کند، نشان از روند رو به رشد سینما دارد و همین مسئله در سینمای کودک و نوجوان هم صادق است.

وی با بیان اینکه فیلم‌ها در سانس‌های ۱۷ و ۱۹ در مجموعه سینمایی "هنر شهر آفتاب" به نمایش گذاشته می‌شود، از همکاری شهرداری شیراز، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس و همچنین اداره کل آموزش و پرورش استان فارس تقدیر کرد.

به گفته رنجبر هم‌اکنون کارگاه داوری فیلم توسط کودکان و نوجوانان در تالار غزل اداره کل ارشاد فارس درحال برگزاری است. او درباره این کارگاه توضیح داد: آثار به‌صورت کلی در خاستگاه این جشنواره در اصفهان صورت می‌گیرد؛ اما در برخی‌ استان‌ها داوری به کودکان و نوجوانان نیز سپرده شده است.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس خاطرنشان کرد: برای نیل به این هدف یک ردیف کامل از صندلی‌های سالن ۲۵۰ نفره "زرد" مجموعه یادشده به داوران کودک و نوجوان اختصاص داده شده است.

رنجبر همچنین بیان کرد: کودکانی از فارس به‌عنوان داور نمادین در روز پایانی جشنواره به اصفهان اعزام می‌شوند و از آنان تجلیل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار