کد خبر: ۷۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲ 17 August 2015
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با بیان اینکه برای اتمام برق پروژه های مسکن مهر نیازمند اعتبار هستیم تصریح کرد: استان تهران نیازمند 540 هزار میلیارد ریال اعتبار است تا بتواند تمام واحدهای مسکن مهر را برق دار کرد.

540 هزار میلیارد ریال اعتبار برای برق مسکن مهر تهران نیاز است

سید علی بربند در جمع خبرنگاران افزود: 400 هزار واحد مسکن مهر در استان تهران وجود دارد که 70 درصد از آنها برق دار شده اند و برای برق رسانی به 40 درصد باقیمانده 540 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی گفت: تاکنون مسکن مهری که آماده بهره برداری شده باشد بدون برق نمانده است.

بربند میزان پیک بار مصرف برق را در استان تهران از ابتدای سال تاکنون دو هزار و 225 مگاوات اعلام کرد و افزود: این میزان در روزهای اوج مصرف به دو هزار و300 مگاوات رسیده است.

وی گفت: بیشترین میزان مصرف برق درسال های اخیر بوده است که رشد بالای هشت درصد را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران افزود: پیش بینی شده رشد مصرف برق سال آینده به 20 درصد برسد بنابراین ضروری است برای برطرف شدن مشکلات این صنعت ماده 12 قانون رفع موانع تولید به طور جدی اجرایی شود.

بربند تصریح کرد: براساس ماده 12 قانون رفع موانع تولید کلیه وزارتخانه ها به ویژه نفت و نیرو و شرکتهای تابعه و وابسته به آنها و سازمان ها و مؤسسات دولتی و کلیه دارندگان عنوان و ردیف در قوانین بودجه کل کشور اجازه داده می شود سالانه تا سقف یکصد میلیارد دلار به صورت ارزی و پانصدهزار میلیارد ریال به صورت ریالی تا سقف نرخ تورم سال قبل تعدیل می شود.

وی با تاکید بر اینکه صنعت برق باید متناسب با شرایط جدید بین المللی ایران تغییر کند تا بتواند نیازهای روز افزودن برق را پاسخگو باشد گفت: انتظار صنعت برق این است که مورد حمایت اعتباری و مالی بیشتر دولت قرار گیرد.

بربند تصریح کرد: دوران پسا تحریم باعث خواهد شد صنعت ایران خصوصا صنعت استان تهران با حداکثر ظرفیت محصولات خود را تولید کرده و این امر به رشد مصرف برق خواهد انجامید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با اشاره به تدوین راهبردی صنعت برق استان تهران برای دوران پساتحریم گفت: این راهبرد با تغییر چند مولفه آن هم اکنون قابلیت اجرا دارد.

بربند با بیان اینکه 40 درصد بار شبکه برق این استان توسط صنایع به برق می رسد گفت: فعال تر شدن صنایع در دوران پساتحریم این میزان مصرف را افزایش خواهد داد بنابراین صنعت برق باید فعالیت های خود را دو چندان کند تا خاموشی بوجود نیاید.

وی تعداد مشترکان شرکت توزیع برق استان تهران را دو میلیون و 50 هزار مشترک به غیر از شهر تهران عنوان کرد و افزود: به ازای هر نفر 21 متر شبکه در این استان نگهداری می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با بیان اینکه این شرکت از تجهیزات پیشرفته در شبکه ها استفاده می کند گفت: 500 نقطه در استان تهران ظرف 15ثانیه کنترل و رفع عیب می شود.

بربند افزود: صنعت برق دیگر با انشاالله و خدایی ناکرده پیش نمی رود لذا این صنعت نیازمند سرمایه گذاری و جذب سرمایه است.

وی با تاکید بر اینکه امسال در استان تهران خاموشی قابل توجهی رخ نداده است افزود: 12 درصد کاهش خاموشی ماندگار در شبکه داشته ایم.

* تولید برق از نیروگاه های پراکنده 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با بیان اینکه برای کل استان تهران حدود 300 مگاوات نیروگاه تولید پراکنده جانمایی شده است افزود: سرمایه گذاران برای فعالیت در این بخش به شرکت برق مراجعه کنند و از تسهیلات در نظر گرفته شده برخوردار شوند.

بربند از وارد مدار شدن 28 مگاوات برق از نیروگاه های تولید پراکنده در سطح استان تهران در سال گذشته خبر داد و گفت: نیروگاه های تولید پراکنده یکی از راهکارهای مناسب برای کمک به صنعت برق در دوران پسا تحریم است و سرمایه گذاران باید به این بخش وارد شوند.

وی از آماده شدن شرکت توزیع برق استان برای ورود به دوران پساتحریم خبر داد و افزود: با این هدف در ساختار مدیریتی شرکت توزیع برق استان تغییراتی داده شد و برق مناطق پردیس، چهار دانگه، خاوران، اندیشه و کهریزک تکمیل و راه اندازی شد و برای پرند نیز یک اداره مستقل در نظر گرفته شد و کارهای ستاد مرکزی به واحد ها منتقل شد.

بربند در خصوص نصب کنتور نیز گفت: تا دو ماه قبل نصب کنتور به روز بود اما به واسطه مشکلاتی که برای تولید کنندگان بوجود آمد در حال حاضر کنتور برق مشترکان در دو هفته نصب می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار