سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سلماس گفت: در نیمه نخست امسال تعداد گردشگران این شهرستان ۲۰ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۷۸۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸ 25 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی افراسیاب گراوند ، با اشاره به تعداد افراد بازدیدکننده از سلماس در نیمه نخست سال جاری اظهار کرد: در این مدت تعداد گردشگران ورودی به این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۸۵ هزار مسافر و گردشگر مهمان سلماس بوده‌اند، افزود: سلماس که به شهر شطرنجی ایران معروف بوده یکی از شهرستان‌های مسافرپذیر استان است که سالانه گردشگران بسیاری را جذب می‌کند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سلماس وجود برخی آثار تاریخی مانند قلعه کوراوغلو، سنگ‌نگاره خان‌تختی، تپه اهرنجان، قلعه چهریق و کلیسای هفتوان را در کنار آثار مذهبی از جمله امامزاده برگشاد و امامزاده کهنه‌شهر را از جمله مقاصد مهم گردشگران سلماس برشمرد.

وی با بیان اینکه وجود جاذبه‌های طبیعی مانند آبشار خورخورا، تالاب چیچک و آب گرم ایستی‌سو نیز در کنار جاذبه‌های تاریخی و مذهبی سلماس نقش مهمی در جذب گردشگر دارند، عنوان کرد: سلماس با دارا بودن ۶۰ اثر ثبت ملی شده یکی از شهرستان‌های غنی و دارای ظرفیت استان در جذب گردشگر است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار