وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ایجاد واحد قرنطینه واردات چوب در استان‌های شمالی، گفت: واردات چوب در کشور افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۷۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱ 17 August 2015
 به‌گزارش تابناک نقل از خبرگزاری تسنیم از ساری،  محمدرضا نعمت زاده بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح کارخانه تولید خمیر کاغذ در شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران، اظهار داشت: شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی از صنایع چوب و کاغذ مازندران حمایت‌های مطلوبی می‌کند و این حمایت‌ها مضاعف خواهد شد.
وی افزود: صنعت کاغذ و سلولزی در کشور باید دارای نقشه راه باشند و باید کاغذ از داشتن سود بازرگانی مطلق باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه باید کاغذ مورد نیاز روزنامه نگاران در سریع‌ترین زمان ممکن تامین شود، تصریح کرد: امسال تلاش کردیم بیشترین حمایت‌ها را به صنعت کاغذ روزنامه داشته باشیم و در این راستا سود بازرگانی روزنامه‌ها را به 4 درصد کاهش دادیم.
نعمت زاده با بیان اینکه سرانه مصرف کاغذ داخلی در ایران کاهش یافته و نوعی نگرانی در صنعت کاغذ کشور است، افزود: باید با حفاظت بهینه از منابع طبیعی و جنگل، جلوی نابودی عرصه‌های طبیعی را بگیریم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه جنگل موجود زنده ای بوده که باید ضمن استفاده بهینه از منابع آن، در جهت احیا و زندگانی آن تلاش جدی شود، گفت: در صورتی که بهره‌برداران جنگل از آن خوب نگهداری نکنند، باید منتظر تخریب و نابودی زودهنگام اراضی جنگلی کشور باشیم.
وی با بیان اینکه باید واحدهای تولیدی چوب حافظان واقعی جنگل باشند، افزود: استفاده از درختان جنگلی با جدیت و حساسیت بیشتری صورت گیرد.
نعمت زاده با اشاره به آمادگی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنایع سلولزی، تصریح کرد: باید از طریق ایجاد واحد قرنطینه در استان‌های شمالی، جلوی آفت‌های واردات هیزم و چوب آلات را در کشور بگیریم.
وی با بیان اینکه واردات چوب برای حفظ جنگل گسترش خواهد یافت، گفت: امیدواریم در بهینه‌سازی مصرف چوب‌های جنگلی، طرح‌های اثرگذاری از سوی بهره‌برداران اتخاذ شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار