مدیر کل مدیریت بحران استانداری در بازدید از جلیل و بابکان:
کد خبر: ۷۸۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱ 01 October 2019

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در راس هیاتی از مسئولان استانی و شهرستانی از روستاهای منطقه سپدار ،جلیل و بابکان بخش مرکزی بویراحمد بازدید میدانی کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمدی تبار در این بازدید گفت: بنا به سیاست کاری مدیرت بحران ، دولت و همچنین استاندار و معاونت عمرانی؛ بازدیدهایی از نقاط مختلف استان با مسئولین مرتبط داریم. که هم مشکلات زیربنایی و خدماتی و هم نقاط بحران زا را از نزدیک ببینیم و بر کارهای عمرانی و نوسازی روستایی و خدمات در این بخش ها نظارت کنیم.
وی افزود: در راستای مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و نوسازی بافت روستایی و تمرکز روی بخش روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد که جمعیت قابل‌توجهی از استان در روستاها ساکن هستند، برنامه‌هایی در اکثر نقاط استان داریم.
محمدی تبار گفت: امروز خدمات بسیار مطلوبی دولت جمهوری اسلامی در بخش آب، گاز و برق داشته و همچنین در روستاهای سپیدار، بابکان، جلیل و دشت روم دستگاه‌های بنیاد مسکن، دهیاری‌ها و حمل‌ونقل و جاده‌ای استان کار می‌کردند که این خود نشانه بسیاری خوبی است که در این شرایط اقتصادی با همت مردم و مسولان  این کارها جلو می‌رود. اما برای اینکه نوسازی و بهسازی روستایی و همچنین طرح هادی روستاها که اصل کار هست، باید خود اهالی روستاها همکاری کنند. هم اقدامات خداپسندانه برای بازگشایی کوچه‌ها و معابر داشته باشند، برای اینکه طرح هادی انجام شود. قطعاً در صورت همدلی و همکاری همه مسئولان و مردم با اعتبارات محدود این خدمات گسترده انجام خواهد گرفت.
وی گفت: بابکان و جلیل یکی از حوزه‌های تأثیرگذار استان کهگیلویه و بویراحمد و بخشی از تاریخ سیاسی و اجتماعی استان است که نیاز هست باهمت و همدلی و با تلاش و پشتکار بیشتر رنگ محرومیت را به‌طور کامل از این روستاها بزداییم.
مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: بحث اشتغال روستایی و خدماتی که منجر به تولید شود باید تلاش کنیم در سال رونق تولید ، که تشکل‌های مردم‌نهاد یا گروه‌های مردم‌نهاد در این روستاها و خود طوایف گرد هم جمع شوند و با تشکیل تعاونی‌های تولیدی و کشاورزی به سمت کشاورزی و دامداری مکانیزه شدن و مدرن بروند. بدین ترتیب که این‌همه منابع خدادادی در بخش آب و خاک که داریم، بتوانیم راندمان تولید و خودکفایی و میزان اشتغال را بالا ببریم. اشتغال تنها کارهای اداری و دولتی نیست در بخش دام و کشاورزی این مناطق بسیار مستعد است و شغل‌های زیادی می‌توان ایجاد کرد. این مناطق شهدای زیادی را تقدیم کردند و شایسته خدمات و تلاش‌های بیشتری هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار