کد خبر: ۷۸۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴ 17 August 2015

دبیر کانون مصباح هدایت کرج از برگزاری اولین جشنواره محله‌ای در حصارک بالای کرج خبر داد و گفت: تمام تلاشمان این است که جشنواره‌های مختلف در محله‌های سراسر کرج برگزار شود.

سمیه حسنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزای دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از برنامه‌های فرهنگی کرج در نقاط خاصی چون تالار نژاد فلاح متمرکز شده است و تلاش ما این است تا این جشنواره‌ها را به سطح محله‌های شهر گسترش دهیم تا مردم هر محل بدون نیاز به حضور در مکان‌های خاص در محله خود جشنواره برگزار کنند.

وی افزود: برگزاری جشنواره‌های مختلف در محله‌های سطح شهر می‌تواند نقش بسیار موثری در ارتقا اعتماد به نفس عمومی داشته باشد و اولین نوع از این جشنواره‌ها تحت عنوان جشنواره فانوس در حصارک بالا برگزار می‌شود.

حسنی تصریح کرد: این جشنواره مقارن با دهه کرامت از 25 مرداد تا چهار شهریور در حصارک بالا برگزار می‌شود و در هر روز برنامه خاصی در نظر گرفته شده است که می‌تواند در افزایش سلامت اجتماعی، نشاط عمومی و ایجاد وحدت و همدلی میان اهالی محل نقش موثری داشته باشد.

دبیر کانون مصباح هدایت یادآورشد: روز گذشته به عنوان اولین روز جشنواره در میدان کاوه حصارک بالا تریبون آزادی با موضوع مسائل محل برگزار شد که مردم به اظهار نظر در خصوص مشکلات و مسائل محل خود پرداختند و امروز نیز در فرهنگسرای بوعلی جشنواره غذا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: روز سه شنبه 27 مرداد، برنامه‌ای برای نمایش فعالیت‌ها و آثار هنری اهالی محل در فرهنگسرای بوعلی برگزار می‌شود و همزمان با آن با همکاری اداره کل انتقال خون البرز مردم می‌توانند از ساعت 9 تا 12 به اهدای خون بپردازند.

وی گفت: چهارشنبه 28 مرداد، همایشی تحت عنوان سبک زندگی اسلامی با سخنرانی دکتر عزیزی راس ساعت 18در پارک شهرداری در نظر گرفته شده است که علاوه بر آن کارگاه آموزش بازی به خانواده‌ها برای بازی با کودکان نیز برگزار می‌شود.

حسنی افزود: پنجشنبه 29 مرداد و در آستانه روز جهانی مسجد این کانون در نظر دارد در چارچوب جشنواره فانوس، با برگزاری همایشی در مسجد جامع حصارک از هیئت امنای مساجد محل و کودکان و نوجوانان فعال در نماز جماعت مساجد تقدیر به عمل آورد وشروع این برنامه ساعت 18 است.

وی خاطرنشان کرد: ساعت 6 صبح روز جمعه 30 مرداد با حضور در میدان دانشگاه و پس از قرائت دعای ندبه، پذیرایی و صرف صبحانه برنامه پیاده‌روی، مسابقات طناب کشی و کوهنوردی انجام خواهد شد.

دبیر کانون مصباح هدایت تصریح کرد: موضوع اعتیاد و پیشگیری از آن به روز شنبه 31 مرداد، اختصاص دارد که راس ساعت 18 با حضور در پارک لاله به این موضوع پرداخته می‌شود.

حسنی گفت: یکشنبه یکم شهریور ماه به بحث طب اسلامی و ارائه آموزش‌هایی در خصوص درمان سریع با استفاده از ضایعات مواد خوراکی مانند هسته خرما اختصاص دارد که ساعت 18 در پارک 10 متری سوم برگزار می‌شود؛ همچنین در این روز با همکاری مرکز بهداشت و برخی پزشکان محل بین ساعت 9 تا 12 از بیماران ویزیت رایگان به عمل می‌آید.

وی یادآورشد: دوشنبه دوم شهریور در محل کانون پرورش فکری کودکان فیلم هایی در حوزه نقاشی پخش خواهد شد؛ علاوه بر این مسابقه عکس «من و محله یهویی» نیز ترتیب داده شده است و اهالی می‌توانند به ارائه عکس‌های خود از محله بپردازند.

حسنی خاطرنشان کرد: ساعت 17 روز سه شنبه در مکتب الزهرا ویژه برنامه شهدا برای بانوان محل ترتیب داده شده است که بانوان علاقه مند می‌توانند در این برنامه شرکت کنند.

وی در پایان گفت: هر روز از این جشنواره یک سری مسابقات برگزار می‌شود که در روز اختتامیه یعنی چهارشنبه چهارم شهریور حین برگزاری مراسم پایانی در دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران کرج به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار