رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مردم به‌عنوان صاحبان اصلی بودجه از هزینه شدن پول شهر برای شام‌های میهمانی، سمینارها و سفرهای غیرضروری رضایت ندارند.
کد خبر: ۷۸۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰ 18 August 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:محمدرضا دیهیمی بعدازظهر امروز در یکصد و یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شیراز اظهار داشت: باور داشته باشیم مقلب‌القلوب اصلی خداوند باری‌تعالی است و برای خوشامدها، میل‌ها، تعصب‌ها، آفرین گفتن‌ها و تشویق‌ها نباید بدون مشورت بودجه‌ای را به امری اختصاص داد.

وی افزود: دقت کنیم که این بودجه به‌وسیله کم شدن از نان شبی جمع آمده و برای تأمین آن گاه دارویی خریداری نمی‌شود و یا فرش زیرپایی فروخته‌شده تا امکان پرداخت عوارض شهری میسر شود و چنین بودجه‌ای نباید صرف هزینه‌های بیهوده و غیرضروری شود که بعضاً شاهد پروژه‌ها، میهمانی‌ها، سفرها، سمینار‌ها و بذل و بخشش‌هایی هستیم که انسان یقین دارد صاحبان اصلی بودجه هیچ رضایتی در این‌گونه هزینه‌کردها ندارند و این اختیار را به ما نداده‌اند و اگر در دنیا نتوانند در سرای دیگر باقدرت با مسببان این امر برخورد می‌کنند.

این عضو شورا ادامه داد: بر خود فرض می‌دانم از تلاش هیئت‌رئیسه به‌ویژه رئیس شورا در انجام‌وظیفه دشوار محوله تقدیر و تشکر کنم که با برنامه‌ریزی جدید، فرصت آرامی برای آگاه شدن از عملکرد شهرداری و بیان نقطه نظرات شورا فراهم آورده‌اند و امید این است که شاهد تداوم و تدبیری در فرصت باقیمانده شورای چهارم باشیم تا مروری بر مصوبات دو سال گذشته به‌عنوان کارنامه شورا انجام‌شده و موارد عدم تحقق مصوبات آسیب‌شناسی شود.

وی با بیان این‌که دبیرخانه شورا باید سخنان قبل از دستور اعضا را مدیریت و نکات قابل‌استفاده آن را لحاظ کند، گفت: اخیراً و به‌ویژه پس از فرمایش مقام معظم رهبری واژه اقتصاد مقاومتی مرتب به گوش می‌رسد اما دریغ از برنامه و اجرا که تحول در این حوزه را عملیاتی سازد.

دیهیمی بیان کرد: در شرایط فعلی خشکسالی، تحریم، شیعه کشی همراه با سکوت مسلمانان و این‌که نفت را با هزاران مشقت به‌جای 140 دلار به قیمت هر بشکه 40 دلار می‌فروشیم و تمام این موارد بر وضعیت اقتصادی کشور تأثیر گذاشته که شهرداری نیز از این وضع برکنار نبوده و کسر بیش از 50 درصدی درآمدهای شهرداری گواه این وضع است.

وی با تأکید بر لزوم دقت در هزینه‌کردها با توجه به شرایط اقتصادی کشور، اظهار داشت: بر ما فرض است که حداقل در حیطه مسئولیت و اختیار خود که پیشنهاد، تدوین و تصویب بودجه سالیانه شهرداری است و با امضای ما 21 نفر چند هزار میلیارد پول شهر برنامه‌ریزی می‌شود دقت کرده، ضرورت‌ها، نیازها، آینده‌نگری‌ها را در نظر گرفته با مشورت و پرهیز از اعمال سلیقه شخصی، خودخواهی، تعصب و اسراف وظیفه بودجه‌ریزی خود را انجام دهیم و البته واضح است که شهردار و همکاران ایشان هم در این مورد مسئول‌اند و باید در ارائه پیشنهادها، بیان تجربیات و مشکلات اجرایی در همکاری و هماهنگی با شورا به تحقق این وظیفه کمک کنند.

این عضو شورا در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در شیراز کمبود آب در نقطه بحرانی است و بیشتر سدها در حداقل ظرفیت خود قرار دارند و وضع به‌گونه‌ای است که حفر چاه 250 متری در خیابان مهر (قم آباد) به آب نمی‌رسد و قنات خیرات خشکیده و باغات این شهر در وضع مطلوبی قرار ندارند.

وی با توجه به همین مشکلات خواستار آن شد که مصوبه احداث تصفیه‌خانه‌های محلی جدی گرفته‌شده، تغییر الگوی فضای سبز، دقت در سهم حق آب‌بران و نظارت بر باغات به‌طورجدی‌تری در دستور کار شهرداری باشد.

دیهیمی در ادامه با تأکید بر این‌که غفلت از سلامت اداری حیثیت همه را لکه‌دار می‌کند، گفت: و همه از شهرداری و شورا و مسئولان فرهنگی شهرداری باید دقت کنند سلامت اداری در تمام ارکان شهرداری ساری و جاری باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار