جهاد کشاورزی فارس می گوید
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به گندم بنیان بودن کشور، گفت: برای پایداری تولید گندم، کاشت کلزا در تناوب با آن ضرورت دارد.
کد خبر: ۷۸۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴ 11 October 2019

محمد مهدی قاسمی با اشاره به وابستگی به خارج از کشور برای تامین روغن خوراکی، افزود: کاشت کلزا به عنوان گیاهی که بالاترین میزان روغن استحصالی در بین دانه‌های روغنی را دارد علاوه بر کمک به خوداتکایی در تولید روغن باعث بهبود وضعیت خاک و در نتیجه افزایش عملکرد گندم در کشت‌های بعدی خواهد شد.

او با بیان اینکه تأمین امنیت غذایی وظیفه وزارت جهاد کشاورزی است و این وزارتخانه با توجه به نیاز جامعه کاشت دانه‌های روغنی از جمله کلزا را در دستور کار قرار داده، تاکید کرد: کشاورزان حداقل ۲۰ درصد از کشت شتوی را به محصول کلزا اختصاص دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه شرایط کشت مکانیزه کلزا در این استان فراهم شده است، تصریح کرد: بذور مختلف کلزا مناسب کاشت در اقلیم‌های متفاوت تأمین شده و کمبودی در زمینه کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه در سطح استان نیست.

او به بهبود روند بیمه گری کلزا اشاره کرد و افزود: امکان تهاتر سهم بیمه گذار در محصول کلزا با دیگر مطالبات کشاورزان از صندوق بیمه محصولات کشاورزی فراهم شده، همچنین عوامل خطر کلزا در دو بیمه نامه اصلی و الحاقی لحاظ شده از این رو کلزاکار با توجه به شرایط جوی منطقه خود امکان انتخاب بیمه نامه الحاقی نیز دارد.

قاسمی تاکید کرد: کاشت کلزا و خوداتکایی در تامین روغن خوراکی به عنوان یک رسالت بر عهده کشاورزان گذاشته شده و امیدواریم کشاورزان در تامین امنیت غذایی کشور گام بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار