سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به استان فارس سفر کرده است در نشستی خبری از بررسی برگزاری کنسرت در تخت جمشید و همچنین افتتاح گذر فرهنگ و هنر شیراز تا چند روز آینده خبر داد.
کد خبر: ۷۸۷۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵ 12 October 2019

صالحی در این نشست با اشاره به اینکه مجوزهای صادرشده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید مورد احترام و پذیرش دستگاه‌ها و ارگان‌های دیگر قرار گیرد، درباره احتمال برگزاری کنسرت موسیقی در تخت جمشید، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده بررسی محتوا و فرم موسیقی است، اما وزارت میراث فرهنگی و گردشگری باید درباره مکان برگزاری کنسرت مجوز دهد.

امضای تفاهم‌نامه فرهنگی با استاندار فارس
وی سپس با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۹۳ میلیارد تومان با استاندار فارس طی سفر اخیرش به این استان و با موضوع طرح‌های فرهنگ و هنر در فارس، گفت: مبلغ ۶۹ میلیارد تومان از این تفاهم‌نامه به حوزه‌های زیرساخت و عمرانی اختصاص دارد که شامل تکمیل و تاسیس ۲۷ کتابخانه عمومی، ۸ مجتمع فرهنگی هنری، ۲ نگارخانه و یک سینماست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه با نگاهی به امکانات موجود در استان فارس تهیه شده است، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه ۳ میلیارد تومان به بخش دینی و مذهبی، ۳ میلیارد تومان به سینما، ۳ میلیارد تومان به فعالیت‌های فرهنگی، ۴ میلیارد تومان به فعالیت‌های هنری، ۹ میلیارد به تجهیز کتابخانه، یک میلیارد تومان به مطبوعات و ۲ میلیارد به بیمه هنرمندان تومان اختصاص خواهد یافت.

گذر فرهنگ و هنر شیراز افتتاح می‌شود
صالحی سپس با بیان اینکه استان فارس با توجه به اعتبار گذشته‌ تاریخی خود می‌تواند جایگاهی بلند در فرهنگ و هنر داشته باشد، یادآور شد: در این مسیر ایجاد گذرهای فرهنگ و هنر، سراهای فرهنگ و هنر و بازارهای فرهنگ و هنر و همچنین استفاده از ظرفیت مکان‌های تاریخی مانند تخت‌جمشید و نقش‌رستم می‌توانند فرصتی مناسب برای معرفی و فروش کالاهای فرهنگی و هنری ایجاد کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه گذر فرهنگ و هنر شیراز بعد از ماه صفر افتتاح می‌شود، افزود: باید زمینه گفت‌وگوی اهالی فرهنگ و هنر با مقامات استانی فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار