رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با اشاره به تغییر در طراحی لباس فرم مدارس گفت: امسال موضوع فرهنگ ایرانی اسلامی مد نظر بسیاری از مدارس و تولیدی‌ها بود و طرح‌های بسیار جالبی از ترکیب پارچه‌های ترمه سنتی در لباس‌ها استفاده شده است که مورد استقبال خانواده‌ها و دانش‌آموزان واقع شده است./(مخاطبان عزیز اگر تصاویری از این لباس ها دارید برای ما بفرستید)
کد خبر: ۷۸۷۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴ 12 October 2019

محسن کلاری با اشاره به تشکیل تعداد 232 کارگروه پوشاک از تیرماه تاکنون در استان ، تعداد دانش‌آموزان دارای فرم در فارس را نزدیک به 400 هزار نفر برشمرد و افزود: بیش از 200 هزار نفر از این تعداد در شهر شیراز و نواحی چهارگانه آن هستند که این تعداد یک هزار و 130 مدرسه شهر شیراز را شامل می‌شود.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از تهیه لباس برای دانش‌آموزان بی بضاعت خبر داد و افزود: مدارس هریک با توافق تولیدی‌ها مبلغی را برای لباس فرم دانش‌آموزان محروم و بی بضاعت تخصیص دادند که حدود 16 هزار دست لباس بصورت رایگان و بعضا نیم بها در سطح استان به دانش‌آموزان محروم اهدا شده است.

 وی با بیان اینکه بحثی در زمینه واگذاری پوشاک به هنرستان‌های دارای رشته طراحی دوخت بوده است، اظهار داشت: امسال تعداد محدودی از هنرستان‌ها لباس دانش‌آموزان خود را به صورت داوطلبانه تهیه کردند.

کلاری با تاکید بر اینکه در کل استان ۴ تولیدی مشکل داشتند و توزیع لباس به واسطه مشکلات آنان به بعد از مهر موکول شد گفت: بیش از ۹۸درصد پوشاک مدارس تا 28 شهریورماه تحویل داده شده اما عدم برنامه‌ریزی صحیح توسط این 4 تولیدی موجب تاخیر در تحویل لباس تعدادی از دانش‌آموزان شده است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با اشاره به تغییر در طراحی لباس فرم مدارس گفت: امسال موضوع فرهنگ ایرانی اسلامی مد نظر بسیاری از مدارس و تولیدی‌ها بود و طرح‌های بسیار جالبی از ترکیب پارچه‌های ترمه سنتی در لباس‌ها استفاده شده است که مورد استقبال خانواده‌ها و دانش‌آموزان واقع شده است.

وی از برگزاری جشنواره معرفی تولیدکنندگان برتر و مدارس برتر همراه با تقدیر از تولیدی‌های موفق و فعال در آبان ماه خبر داد و افزود: این جشنواره می‌تواند گامی در راستای تشویق تولیدکنندگان به رقابت با یکدیگر و افزایش کیفیت کار در آنان شود.

کلاری با تاکید بر اینکه نرخ‌گذاری و تصویب قیمت نهایی لباس‌ها بر عهده اتحادیه صنف پوشاک است ، گفت: این اتحادیه طی نامه‌های جداگانه‌ای به سازمان صنعت و معدن و تجارت، قیمت تمام شده قطعی هر دست لباس فرم دانش‌آموزی با در نظرگرفتن وضعیت اقتصادی و جمیع جهات برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ و با افزایش قیمت ۳۵ تا ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته را اعلام کرده‌است،

وی گفت: آموزش و پرورش صرفا بحث نظارت و ساماندهی امور پوشاک را برعهده داشته است که به حق تلاش‌های بسیاری هم در این راستا و در سال نخست ساماندهی انجام شد تا دانش‌آموزان با احساس رضایت بیشتری فرم مدرسه خود را به تن کنند و در آن احساس راحتی کنند.

کلاری معتقد است وقتی دانش‌آموزی و به ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه که در سن بلوغ هستند از ظاهر و لباس خود چه به لحاظ رنگ‌بندی و چه از نظر کیفی و سایز رضایت نداشته باشد، قاعدتا این نارضایتی موجب درگیری ذهنی برای او می‌شود و شاید منجر به عدم حضور او در بسیاری از برنامه‌های خلاقانه نیز شود.

 

عضو کارگروه پوشاک و مسئول ساماندهی لباس فرم سازمان دانش آموزی نیز گفت: طرح پوشاک مدارس در تمام مناطق استان اجرا و قرارداد با تولیدی‌های پوشاک منعقد شده‌است و بعد از نواحی چهارگانه شیراز بیشترین تعداد دانش‌آموزان برخوردار از فرم مدارس در جهرم با 14 هزار نفر، مرودشت 12 هزار نفر و کوار با 10 هزار نفر، لامرد با 8400 نفر، کازرون با 8 هزار دانش‌آموز، فیروزآباد با 7 هزار و 200 نفر، فسا با جمعیت 7 هزار نفری دانش‌آموز حضور دارند.

علی اصغر قبادی، با اشاره به اینکه از تعداد 945 تولیدی 205 مورد در شیراز است و با انعقاد یک هزار و 130 قرارداد با مدارس تهیه 210 هزار و 500 دست لباس را متعهد شده‌اند.

وی ادامه داد: در همین راستا بیش از ۹۸درصد پوشاک مدارس تا 28 شهریورماه تحویل داده شده و ۲ درصد مابقی نیز یک درصد آن مربوط به دانش‌آموزان ثبت‌نامی شهریور است است و یک درصد نیز بدلیل بخاطر تاخیر تولید کنندگان در انجام تعهدات خود است.

این عضو کارگروه پوشاک مدارس در فارس، از گزارش تخلفات تولیدی‌ها و برخورد با متخلفین خبر داد و افزود: تخلفات در قیمت، نوع کیفیت پارچه، خدمات پس از فروش و تاخیر در تحویل بوده که تا ۱۴ مهرماه ۲۸ تولیدی توسط سازمان صنعت معدن و تجارت تخلفشان ثبت و برای جریمه و بازگشت حق دانش‌آموزان معرفی شده‌اند که برابر مقررات با آنها خواهد شد؛ روند بازرسی از خدمات تولیدی‌ها در تهیه پوشاک مدارس تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار