یک زن که با جعل عنوان در فضای مجازی چهارصد‌میلیون ریال از یک کارمند بانک کلاهبرداری کرده بود، به‌همراه همدستش شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۷۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷ 18 August 2015
به‌گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از شهرآرا، مرد ٣٩‌ساله‌ای با مراجعه به پلیس فتای استان مدعی شد که یک زن از او مبلغ چهارصدمیلیون ریال کلاهبرداری کرده است و از ماموران پلیس فتا تقاضای شناسایی و دستگیری او را دارد.

مال‌باخته که کارمند یکی از بانک‌های دولتی است، در اظهارات خود که چگونه فریب این زن را خورده است، گفت: من یکی از کاربران اینترنت هستم و در شبکه‌های اجتماعی برای خود پروفایل دارم. یک روز در این شبکه با یک زن آشنا شدم و او خود را کارمند شهرداری معرفی کرد.
مال‌باخته ادامه داد: این زن به من گفت که شهرداری چند قطعه زمین را به قیمت مناسبی به مزایده گذاشته است و می‌خواهد یک زمین به مبلغ یک‌میلیارد‌ریال‌ را به چهارصد‌میلیون ریال مزایده کند.

در‌خلال این گفتگو فردی دیگر نیز به جمع ما وارد شد و از این خانم بابت زمینی که با قیمتی مناسب برایش فراهم کرده بود، تشکر کرد و همین پیام آغازی برای ارتباط من با آن مرد شد. وقتی از او درخصوص اقدامات این زن ‌پرسیدم، حسابی سنگ‌تمام گذاشت و از زحمت‌های آن خانم گفت تا آنجا من این حرف‌ها را باور و به زن اعتماد کردم.
مرد بانکدار افزود: من به حساب این زن که خود را کارمند شهرداری معرفی کرده بود، مبلغ چهل‌میلیون تومان واریز کردم تا به‌جای من در مزایده شرکت کند. به‌محض واریز پول زن ارتباطش را با من قطع کرد و دیگر نه در شبکه‌های اجتماعی از او خبری بود و نه اینکه تلفن‌همراهش را روشن می‌کرد.
ماموران پلیس فتا با ثبت اظهارات مال‌باخته رسیدگی به پرونده او را در دستورکار خود قرار دادند و توانستند با ردزنی‌های فنی متهم را که زنی ٣٦‌ساله‌‌ و همدستش را که مردی ٢٧‌ساله بود، شناسایی و دستگیر کنند.
پس از دستگیری زن مشخص شد که این زن مدتی قبل به‌صورت پاره‌وقت در شهرداری مشغول به کار بوده و از برخی مسائل شهرداری مطلع بوده است. زن با دیدن شواهد و ادله موجود به جرم خود اعتراف کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار