معاون وزیر کار مطرح کرد
آموزش به افراد و هزینه برای مهارت‌آموزی به آنها و سپس استفاده از این افراد در مشاغل غیرمرتبط، نشانه مهمی از ناکارآمدی بوده و منجر به هدر دادن منابع و ثروت‌های ملی شده است.
کد خبر: ۷۹۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲ 18 August 2015
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نباید شرایط را به صورتی مدیریت می‌کردیم که با بحران فارغ‌التحصیلان بیکار روبه‌رو شویم و برای رفع این اشکال اصلاح سیستم آموزشی در دستور کار دولت قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، دومین نشست ستاد عالی هماهنگی و توسعه تعاون در استان البرز بعد از ظهر امروز با حضور حمید کلانتری و همچنین استاندار البرز برگزار شد.
در این جلسه معاون وزیر کار طی سخنانی اظهار داشت: یکی از مهمترین آسیب‌های که کشورمان طی سال‌های اخیر با آن دست به گریبان بوده، استفاده از نیروهای غیرمتخصص در سمت‌ها و مشاغلی است که با آموزش‌ها و تخصص این افراد همخوانی ندارد.
وی تصریح کرد: آموزش به افراد و هزینه برای مهارت‌آموزی به آنها و سپس استفاده از این افراد در مشاغل غیرمرتبط، نشانه مهمی از ناکارآمدی بوده و منجر به هدر دادن منابع و ثروت‌های ملی شده است.
این مسئول افزود: یکی از اولویت‌های اصلی دولت تدبیر و امید و به دنبال آن وزارت کار این است که ناکارآمدی فوق برطرف شده و از هدر رفتن سرمایه‌های ملی جلوگیری شود.
کلانتری بیان داشت: آموزش نیروی انسانی باید در مسیر عقلانی و صحیح خود قرار گیرد و دولت در این زمینه برنامه‌های مهمی را در دستور کار خود دارد.
وی افزود: نباید شرایط را به صورتی مدیریت می‌کردیم که با بحران فارغ‌التحصیلان بیکار روبه‌رو شویم و برای این مهم اصلاح سیستم آموزشی در دستور کار دولت قرار دارد.
 معاون وزیر کار گفت: باید پیش از آموزش به نیروی انسانی به‌ویژه پذیرش در دانشگاه‌ها، این نکته مورد توجه قرار گیرد که کشور به چه مهارت‌هایی نیاز دارد. وقتی به این نکته توجه نکنیم، نتیجه به غیر از تشدید بحران فارغ‌التحصیلان بیکار نخواهد بود.
کلانتری بیان داشت: متاسفانه در حوزه آموزش به نیروی انسانی در کشور با موازی‌کاری‌ها و ناهماهنگی‌های متعددی روبه‌رو هستیم که دولت در تلاش برای رفع این موانع و اشکالات است.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور در سال‌های گذشته گفت: در زمانی که به درآمدهای زیادی دست پیدا کردیم، مشکلات کشور نیز افزایش یافت که نشان‌دهنده اشتباه بودن سیاست‌های اقتصادی است.
این مدیران جامعه با تاکید بر اینکه مسئولان در قبال سفره‌های خالی تهیدستان مسئول هستند، گفت: با برنامه‌ریزی صحیح و استفاده درست از منابع مالی و نیروی انسانی، می‌توانیم بخش مهمی از مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار