رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت: باتوجه به شروع فعالیت سامانه بارشی در سطح استان و تداوم آن، سطح معابر ایلام لغزنده است.
کد خبر: ۷۹۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴ 26 October 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ ابوالفضل کهزادی اظهار داشت: شرایط جوی و آب و هوایی ازجمله عوامل تاثیر گذار بر رانندگی است که می توانند برکیفیت و نحوه رانندگی تاثیر منفی یا مثبت داشته باشند.

وی افزود: بارش باران ازجمله متغیر های آب و هوایی است که موجب ایجاد لغزندگی در سطح معابر شده و احتمال وقوع تصادف را به شدت افزایش می دهد.

کهزادی همچنین کاهش ضریب اصطکاک چرخها  با سطح راه و افزایش محدودیت میدان دیدراننده را از پیامدهای نامطلوب بارش باران دانست و تاکید کرد: درچنین شرایطی رانندگان باید به منظور پیشگیری از حوادث و سوانح ترافیکی با سرعت مطمئنه و توجه کامل به جلو حرکت کنند.

رئیس پلیس راهور استان درادامه با اشاره به افزایش مسافت توقف وسیله نقلیه درزمان باران به دلیل عدم چسبندگی و درگیری لاستیک های اتومبیل با رویه راه ، از رانندگان خواست به گونه ای حرکت نمایند که بتوانند وسیله نقلیه خود را درحداقل زمان و کمترین مسافت متوقف کنند.

وی درپایان برسلامت فنی وسیله نقلیه تاکیدو خاطرنشان کرد: ضروری است رانندگان ازهم اکنون با بازبینی تجهیزات موردنیازفصل ازقبیل ، برف پاک کن ، سیستم گرمایشی و آج مناسب لاستیک ها ،خودروی خود را برای شرایط نامساعدجوی آماده کنند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار