معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش از ساخت و تکمیل 18 طرح عمرانی در بخش های انرژی ، گردشگری و توسعه کمی و کیفی خدمات بندری در 20 ماه گذشته خبر داد.
کد خبر: ۷۹۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵ 19 August 2015
به گزارش تابناک _ جزیره، رامین افشاری اظهار داشت : پایانه بندرگاه تجاری کیش، پارک های خانوادگی در نقاط مختلف جزیره، باغ راه ایرانی، تصفیه خانه 10هزارمتر مکعبی شمال جزیره و احداث شبکه فاضلاب و تکمیل بخش های مختلف این شبکه، ایستگاه های پمپاژفاضلاب در نوار ساحلی شرقی، لایروبی حوضچه و ترمیم اسکله بندرگاه تدارکاتی چارک، لایروبی و احداث دایک پیرامونی بندر تجاری کیش،ایستگاه پمپاژمرکزی و مخزن 20هزار مترمکعبی ذخیره آب و برج مراقبت فرودگاه بین المللی کیش از جمله طرح های عمرانی تکمیل شده است.

وی گفت : با توجه به لزوم حفظ محیط زیست جزیره کیش، ارتقای سطح بهداشت و سلامت عمومی و تامین بخش عمده نیاز آبی فضای سبزمنطقه، تصفیه خانه 10 هزارمتر مکعبی شمال کیش در زمینی به مساحت پنج هکتارساخته شد تا انتقال 95 درصد از فاضلاب شهری از طریق شبکه میسرشده و مشکل انتشار بوی نامطبوع فاضلاب در برخی نقاط جزیره کیش برطرف شود و تجهیزات کنترلی مدرن، مخازن ذخیره، معادل ساز و سیستم فیلتراسیون و سیستم گندزدایی با اشعه UV از دیگر پیش بینی های انجام شده به عنوان مکمل این تصفیه خانه است.

این مسوول در منطقه آزاد کیش گفت :از دیگر اقدامات زیر بنایی این بخش می توان ساخت شبکه فاضلاب شمال – شرق و 42 کیلومتر لوله گذاری، ایستگاههای پمپاژ و بالابر فاضلاب با هدف کاهش عمق شبکه ثقلی و انتقال فاضلاب به تصفیه خانه شمال و ساخت و تجهیز پست های برق داخلی و خارجی این تصفیه خانه نام برد.

وی اضافه کرد: ساخت پایانه مسافری جدید بندرگاه تجاری کیش با سطح اشغال هفت هزا ر و 500 متر مربع و زیربنای 12 هزارمتر مربع از دیگر طرح های عمرانی کیش در بیست ماهه گذشته است.

این پایانه در سه طبقه که شامل فضاهای اداری، سالن VIP، باجه های فروش بلیت، گمرک، رستوران، سالن های انتظار و فضاهای فروشگاهی و رفاهی متعدد بوده و به سیستم تهویه مطبوع هوشمند و پیشرفته و سیستمهای ایمنی وامنیتی مجهز است، کیفیت ارائه خدمات به مسافران وگردشگران مسیر دریایی به میزان قابل توجهی ارتقا یافته و رضایتمندی گردشگران را به دنبال داشته است.

افشاری گفت:ساخت برج مراقبت و ساختمان عملیاتی جدید فرودگاه با زیربنای یک هزا ر و 700 متر مربع و محوطه سازی بیش از دو هزار مترمربع یکی دیگر از طرح های عمرانی است که باهدف ارتقای سطح ایمنی پروازها و ارائه خدمات بهتر به ساکنان و گردشگران جزیره کیش اجرا شده است.

وی در ادامه گفت : در راستای افزایش جاذبه های گردشگری و معرفی فرهنگ اقوام مختلف کشور به ساکنان و گردشگران داخلی و خارجی از مهرماه سال 93، ساخت باغ راه ایرانی با مساحتی بالغ بر32 هکتار درضلع جنوبی بلوار ولایت حدفاصل میدان هرمز تا میدان سعدی آغاز شد.

باغ راه ایرانی کیش طولانی ترین باغ راه کشور و مجموعه ای تاریخی، گردشگری و تفریحی با 11 آبنما و رودخانه ای به طول 400 متر، 400 جوی آب و 9 نقاشی دیواری برگرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی است که در طول مسیر آن دروازه ها و آثار تاریخی شهرهای مختلف کشورطراحی و بازسازی شده است .

به گفته افشاری ، توسعه ساحل شرقی با مساحتی حدود 35 هزارمترمربع، با فضاسازی هایی شامل جاده سلامت، جاده ساحلی، آبنمای اینتراکتیو، پیست دوچرخه و فضای سبزومحوطه بازی کودکان، نصب مجسمه هایی از پرندگان و حیوانات و حیات وحش جزیره کیش، همچنین محوطه سازی به وسعت چهار هزار متر مربع و زیبا سازی محوطه مقابل مرکز همایش های بین المللی با عنوان پارک ماهیگیر و نصب 706 متر مربع سایه بان چادری در این بخش از نوار ساحلی، طراحی و ساخت پارک شهر، پارک خانواده مینا و پارک سیمرغ از دیگرطرح های عمرانی جزیره کیش در بیست ماه گذشته است که باهدف تامین رفاه و بهینه سازی اوقات فراغت خانواده ها ساخته و تکمیل شده است.

وی توضیح داد : پارک شهر کیش نیز در منطقه مرکزی شهرواقع شده و شامل بخش های متنوعی از جمله دریاچه مصنوعی، فضای ورزشی، پیست دوچرخه و اسکیت، آب نما و میدان گل، فضاسازی مناسب برای استفاده معلولان و آلاچیق های متعدد برای استراحت و اسکان خانواده ها ساخته شده است ، همچنین پارک مینا در منطقه سفین با مساحت 53 هزارمترمربع و 17 هزارمتر مربع فضای سبز با امکانات متنوعی از قبیل زمین ورزشی و بازی کودکان، محوطه ویژه بازی های آبی، 720 متر مربع رینگ دوچرخه سواری و پیاده روی، آمفی تئاتر روباز با ظرفیت 200 نفر ، پارکینگ و سایه بان های چادری و مخازن ذخیره آب فضای مناسبی رابرای خانواده های ساکن و گردشگران جزیره کیش فراهم کرده است.

به گفته افشاری ، پارک سیمرغ نیز با ساخت چهار میدان، محوطه سازی و اجرای سنگ فرش، پیاده روسازی و جدول و نصب المان ها و آلاچیق های چوبی زیبا برای استفاده ساکنان وگردشگران در بخش شرقی جزیره ساخته شده است.

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش گفت : ازدیگر طرح های عمرانی که با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی ارائه خدمات به تجار جزیره کیش اجرا شده است می توان به طرح فاز اول لایروبی حوضچه بندرگاه تجاری کیش با حجم کلی 520 هزار مترمکعب اشاره کرد که با اجرای این طرح امکان پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت 12 هزارتن دربندرگاه تجاری فراهم شده است .

افزون بر طرح های تکمیل شده در20 ماه گذشته، بیش از 25 طرح عمرانی در نقاط مختلف جزیره کیش آغاز شده که هم اکنون نیزدر حال اجرا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار