اظهارات متناقض درباره سرانجام بزرگراه همت
حال معلوم نیست طرحی که اجرای آن متوقف بوده و کار به دادستانی و حضور مراجع قضایی البرز کشیده، چگونه از با جدیت پیگیری می‌شده است!
کد خبر: ۷۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰ 25 February 2015

به گزارش تابناک – البرز: یکی از مهمترین مشکلات استان البرز، ترافیک سنگین در اتوبان تهران – کرج است.
سالانه از این آزادراه بیش از 25 میلیون خودرو تردد می‌کنند و دیگر جوابگوی نیاز استان‌های تهران و البرز نیست.
به همین دلیل طرح امتداد آزادراه همت به کرج در دستور کار قرار گرفت.
این همان طرحی است که محمود احمدی‌نژاد روزی با اشاره به آن به مخالفانش به ویژه مدیران شهری تهران طعنه زد و گفت "5 کیلومتر خیابان می‌سازند و عکس و فیلم می‌گیرند و بعد می‌گویند بقیه‌اش را باید دولت بسازد."
طرح امتداد آزادراه همت به کرج با تمام فراز و نشیب‌های خود آغاز شد، اما بعدها مشخص گردید که یک معارض بزرگ در طول مسیر قرار دارد.
این معارض در حقیقت یکی از نیروهای نظامی کشور بود که در منطقه دارای انبار بزرگ تسلیحات نظامی داشت.
با رایزنی در میان سطوح ارشد کشور، این نیرو برای تسریع در اجرای طرح هماهنگی‌های لازم را انجام داد، اما بعدها کار به اندازه‌ای با کندی پیش رفت که بسیاری آن را فراموش کردند.
آخرین بار سید طاهر طاهری استاندار سابق البرز در زمستان 92 اعلام كرد که 3.5 كيلومتر از پروژه اتوبان همت تا تابستان 93 به جهان نما مي‌رسد و طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته، ادامه اتوبان به ميدان امام حسين و مسيرچالوس خواهد رسيد.
این وعده که روزهای پایانی سال 93 را سپری می‌کنیم، هنوز عملی نشده، اما چند روز قبل معاون عمرانی استاندار البرز اعلام کرد: بزرگراه شهید همت تا اواسط سال آینده به کرج متصل می شود.
هیربد معصومی افزود: این پروژه از طرح‌های مهم در دست اقدام استانداری قرار دارد و پیش بینی می شود این پروژه ملی تا اواسط سال آینده به کرج وصل شود.
وی با اشاره به اینکه سالانه 25 میلیون خودرو در اتوبان تهران – کرج تردد می کنند، ادامه داد: ترافیک سنگین در این مسیر به معضل بزرگی برای استان البرز و به بلواری شهری مبدل شده است.
معصومی گفت: همه روزه از ساعت 16 به بعد با ترافیک سنگینی دراین محور مواجه هستیم.
وی بابیان اینکه با اتصال بزرگراه شهید همت به کرج باز هم مشکل ترافیک حل نمی شود افزود: احداث یک کمربندی جنوبی و یک کمربندی شمالی در کرج ضروری است.
معاون عمرانی استاندار البرز خاطرنشان کرد: احداث یک پل هوایی چهار کیلومتری برای اتصال به بزرگراه جنوبی کرج پیش بینی شده است.
نکته جالب توجه در اظهارات معاون استاندار البرز این است که وی در حالی از کار جدی و جدیت در اجرای پروژه سخن می‌گوید که روز گذشته افشین پیرنون مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان البرز به ایسنا گفته است: اجرای سه کیلومتر از این پروژه به دلیل وجود برخی معارضان خصوصی تا یک هفته قبل متوقف شده بود.
به گفته وی این مشکل به اندازه‌ای بزرگ بوده که در نهایت با حضور دادستانی و استانداری البرز و تنها در چند روز گذشته حل شده و در حال حاضر شاهد استقرار ماشین‌آلات سنگین و حضور نیروهای کار در این محدوده هستیم.
حال معلوم نیست طرحی که اجرای آن متوقف بوده و کار به دادستانی و حضور مراجع قضایی البرز کشیده، چگونه از با جدیت پیگیری می‌شده است!
بنابراین باید انتظار داشت که این وعده معاون فعلی استاندار البرز، مانند استاندار سابق عملی نشود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار