رئیس بازرسی و نظارت اصناف فارس از آمادگی 100 درصدی نیروهای بازرسی و ستادی اصناف این استان برای کنترل و نظارت بر بازار خبر داد.
کد خبر: ۷۹۹۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲ 24 November 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:سعید عرب  بیان کرد: از 25 آبان تا دوم آذرماه دو هزار و 749 بازرسی انجام شده و در این بازرسی‌ها، 250 پرونده به ارزش 756 میلیون و 514 هزار ریال تشکیل شده است.

او با بیان اینکه در بازه زمانی فوق، 430 مورد گزارش‌ مردمی و 82 مورد گشت مشترک با تعزیرات انجام شده است، گفت: 100 مورد از پرونده‌های تشکیل شده مربوط به موضوع گرانفروشی بوده است.

رئیس بازرسی و نظارت اصناف فارس ادامه داد: در پی ناآرامی‌های اخیر، شاهد افزایش قیمت برخی اقلام بودیم و از همان ساعات اولیه پس از افزایش نرخ بنزین، بازرسی‌ها توسط اصناف فارس تشدید شد.

عرب افزود: علاوه بر حضور یک بازرس ثابت در میدان میوه و تره‌بار، 4 بازرس دیگر نیز توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس به مجموع بازرسان مستقر در این میدان اضافه شد.

او در پاسخ به چرایی افزایش قیمت صیفی‌جات طی روزهای اخیر علی‌رغم تشدید بازرسی‌ و کنترل قیمت‌ها، یکی از دلایل این افزایش قیمت را بارندگی و عدم برداشت صیفی‌جات توسط کشاورزان ذکر و خاطرنشان کرد: علاوه بر این مورد، به عنوان مثال؛ محصولی مانند گوجه فرنگی هر ساله در این باره زمانی به دلیل کاهش فراوانی، با افزایش قیمت مواجه می‌شود که البته این مهم نیز با پوشش بازار گوجه توسط شهرهایی مانند بندرعباس تا 10 روز آینده تامین و قیمت آن نیز متعادل خواهد شد.

رئیس بازرسی و نظارت اصناف فارس خاطرنشان کرد: گوجه فرنگی به میزان کافی توسط بازارچه‌های شهرداری شیراز با قیمت تنظیم بازار در حال عرضه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار