کد خبر: ۸۰۴۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷ 21 August 2015


آستارا - ایرنا - امام جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: حفظ وحدت و آرامش در زمان کنونی نیاز ضروری جامعه است که مردم و مسوولان باید به این امر توجه جدی بکنند.



به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام کاظم حافظ نیا در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان آستارا افزود: در چند روز اخیر برخی مباحث در حوزه شهرستان آستارا مطرح شده که در این میان باید با حفظ آرامش به آن مباحث رسیدگی شود.

وی اضافه کرد: ایجاد سر و صدا و اظهارنظرهای سلیقه ای و در برخی مواقع با محوریت اختلافات سیاسی، باعث ایجاد تفرقه و اختلاف می شود.
حجت الاسلام حافظ نیا حرکت در مسیر قانون را شایسته ترین حرکت خواند و اظهار کرد: باید اجازه دهیم مسائل از مجاری قانونی پیگیری شود تا در این میان کسی متضرر نشود.
امام جمعه آستارا با اشاره به روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) گفت: آستان مقدس امام زادگان شریف در کشور ما ، ظرفیت تبدیل شدن به قطب های فرهنگی و معنوی را دارند.
حجت الاسلام حافظ نیا خواستار تکمیل سریع ساختمان حرم امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) شهرستان آستارا شد و بیان کرد: اقدامات خوبی با همکاری اداره کل اوقاف و امورخیریه گیلان و فرمانداری آستارا انجام شده ولی کافی نمی باشد و شایسته است ساختمان حرم امام زادگان آستارا هرچه سریعتر به سرانجام برسد.
وی با گرامیداشت روز جهانی مسجد گفت: مسجد از همان دوران پیامبر گرامی اسلام(ص) علاوه بر محلی برای عبادت ، منشاء تصمیم گیری های مهم و کلان در حوزه های مختلف سیاسی ، فرهنگی و نظامی بوده است.
وی آغاز شکل گیری انقلاب اسلامی را از سطح مساجد عنوان کرد و افزود: بایستی مسلمانان از هر مذهبی این سنگرها را مملو از جمعیت بکنند.
خطیب جمعه آستارا در ادامه وجه تشابه رژیم صهیونیستی و گروهک های تکفیری ، سلفی و داعش را تخریب مساجد ذکر کرد و ادامه داد: دشمنان اسلام از تجمع مسلمانان هراس داشته و دارند.
حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه مساجد باید محور وحدت مسلمانان باشد، ادامه داد: مساجد اهل تشیع و تسنن باید با محور قرار دادن همدلی و وحدت، از حضور هرگونه عوامل تفرقه افکن به خانه های خدا جلوگیری کنند.
امام جمعه آستارا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری گفت: دشمنان به بهانه توافق هسته ای می خواستند به مراکز حساس نظامی ایران نفوذ کنند حال اینکه ملت ایران به هیچ وجه اجازه چنین نفوذی را نخواهد داد.
وی از مردم آستارا خواست تا در روز یکم شهریورماه ساعت 17 برای استقبال از خادمان حرم مطهر رضوی در مقابل مسجد حضرت محمد رسول الله (ص) این شهرستان حضور داشته باشند.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار