گذر طبیعت و پارک ساحلی ماهیگیر از جاذبه های دیدنی در بخش شرقی سواحل جزیره کیش است که با تاکید بر حفظ محیط زیست و رونق گردشگری و به منظور ایجاد فضایی توام با آرامش و لذت برای خانواده ها ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۰۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰ 19 August 2015
به گزارش تابناک، گذر طبیعت در فضایی به وسعت 35 هزار مترمربع و حدود شش هزار مترمربع فضای سبز ایجاد شده است ، کاشت گیاهان بومی منطقه و سازگار با محیط و شرایط آب و هوایی و وجود درختان انجیر معابد در آن سبب شده تا گردشگران و کیشوندان بتوانند در فضایی آرام، لحظاتی بیاد ماندنی و توام با نشاط را در این پارک زیبا تجربه کنند.

طراحی مبلمانی مناسب ، نور پردازی زیبا بدون نصب تیر چراغ برق،نصب وسایل متنوع بازی برای کودکان و همچنین اختصاص فضایی برای بازی های ماسه ای از امکانات این گذر است.
ایجاد ' جاده سلامت ' به عرض شش و نیم متر و نصب دستگاه های ورزشی به گردشگران و کیشوندان این امکان را می دهد تا در فضایی زیبا به انجام تفریحات سالم بپردازند.

نصب 15 مجسمه فایبر گلاس برگرفته از انوع گونه های پرندگان ، آهوان و لاک پشت ، ساخت آب نمای مرجانی و باغ ایرانی ، نشیمنگاه ها و نصب آلاچیق از دیگر جاذبه های گذر طبیعت است.

نیازهای خانواده ها در این پارک برای تفریح و سرگرمی مورد توجه قرار گرفته است ، طراحی فضای سبز، ایجاد پیاده راه ها ، آبنماها و بازی های تفریحی متفاوت نشان از این موضوع دارد.

'پارک ساحلی ماهیگیر' جاذبه ای دیگری است که با هدف افزایش نشاط و ایجاد روحیه شاداب در خانواده ها به همراه امکاناتی متنوع در کرانه های شرقی سواحل کیش ساخته شده است.

این پارک به وسعت چهار هزار مترمربع و با فضایی سبز به وسعت 500 متر مربع با انواع گیاهان بومی و سازگار با محیط ایجاد شده است و نصب بزرگترین مجسمه فیگوراتیو فایبر گلاسی کشور در آن زیبایی دو چندانی به آن بخشیده است .

این مجسمه 12متر ارتفاع دارد و در مدت زمان سه ماه توسط چهار هنرمند ایرانی در سه کارگاه ، اواخر سال 93 در مشهد مقدس ساخته شده است ، این مجسمه از 12 لایه فایبرگلاس با ضخامت حدود سه سانتی متر به همراه رزین ساخته شده و شش تن آهن در ساخت آن بکار رفته است.

در ساخت این مجسمه از مصالح و موادی استفاده شده است که قابلیت ماندگاری در شرایط اقلیمی جزیره کیش را داشته باشد.

به منظور ایستایی این اثر ، 18 تن بتن ریزی در پایه های آن صورت گرفته و در سه مرحله در ساحل شرقی کیش جنب سالن همایش های بین المللی کیش نصب شده است.

گفتنی است ، در حوزه المان های شهری و ساخت مجمسه 38 اثر هنری زیبا در قسمت های مختلف جزیره کیش نصب شده است که خود جاذبه ای زیبا برای این جزیره به شمار می رود و گردشگران زیادی تصاویری زیبا از آن با خود به یادگار می برند.

نصب دو آب نما در شرق و غرب آن و اتصال آنها به یکدیگر، ایجاد استراحت گاه ها ، سنگفرش های سنتی و سایه بان های چادری نظر هر بیننده ای را هر چند برای استراحتی کوتاه به خود جلب می کند.

ایجاد جاذبه های جدید در سواحل کیش و خلق فضاهای جدید از جمله برنامه های عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش است و تاکنون پارک های مختلفی با کاربری های متنوع برای خانواده ها در سواحل کیش بنا شده است.

طراحی و ساخت پارک شهر، پارک خانواده مینا و پارک سیمرغ از دیگر طرح های عمرانی جزیره کیش در بیست ماه گذشته است که با تاکید مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و با هدف تامین رفاه ، ایجاد روحیه نشاط و شادابی و بهینه سازی اوقات فراغت خانواده ها ساخته و تکمیل شده است.

پارک شهر کیش یکی دیگر از این طرح ها است که در منطقه مرکزی شهرواقع شده و شامل بخش های متنوعی از جمله دریاچه مصنوعی، فضای ورزشی، پیست دوچرخه و اسکیت، آب نما و میدان گل، فضاسازی مناسب برای استفاده معلولان و آلاچیق های متعدد برای استراحت و اسکان خانواده ها است .

پارک مینا نیز در منطقه سفین با مساحت 53 هزار مترمربع و 17 هزار متر مربع فضای سبز قرار دارد و امکانات متنوعی از قبیل زمین ورزشی و بازی کودکان، محوطه ویژه بازی های آبی، 720 متر مربع رینگ دوچرخه سواری و پیاده روی، آمفی تئاتر روباز با ظرفیت 200 نفر ، پارکینگ و سایه بان های چادری و مخازن ذخیره آب در آن ایجاد شده است .

پارک سیمرغ طرح دیگری است که با ساخت چهار میدان، محوطه سازی ، سنگ فرش، پیاده روسازی ، جدول و نصب المان ها و الاچیق های چوبی امکان مناسب تفریحی برای ساکنان و گردشگران بخش شرقی جزیره کیش است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار