رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: کمبود تخت‌های مراقبت ویژه مهم‌ترین مشکل بیمارستان‌های ایلام است که تا پایان سال این مشکل برطرف می‌شود.
کد خبر: ۸۱۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰ 24 August 2015

به گزارش تابناک ایلام،رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: کمبود تخت‌های مراقبت ویژه مهم‌ترین مشکل بیمارستان‌های ایلام است که تا پایان سال این مشکل برطرف می‌شود.

علی دلپیشه ادامه داد: مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان ایلام از نظر داشتن برخی تجهیزات تشخیصی و آزمایشگاهی کمبود دارند.

وی افزود: برخی از مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان همچنین از نظر مجهز بودن به تجهیزات زیرساختی مثل سیتی‌اسکن به‌ویژه در مناطق جنوبی استان،‌ ام آر آی بخش دولتی در مرکز استان با کمبود مواجه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد: مهم‌ترین نیاز استان ایلام در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها کمبود تخت مراقبت‌های ویژه است که این مشکل تا پایان امسال برطرف می‌شود.

وی گفت: کمبود نیروهای کمکی و خدماتی در بحث نیروی انسانی بیمارستان‌های استان ایلام محسوس است.

دلپیشه با بیان اینکه خوشبختانه امسال پزشک عمومی مازاد بر نیاز سطح‌بندی شده در استان داریم، خاطرنشان کرد: کمبود پزشکان متخصص در برخی از شهرستان‌های استان و برخی رشته‌های فوق تخصصی در مرکز استان نیز وجود دارد.

وی افزود: در برخی شهرستان‌ها متخصص زنان و زایمان، رادیولوژی، بیهوشی و چشم وجود دارد که البته مقطعی هستند و بسته به زمان ورود و خروج نیروهای مشمول طرح نیروی انسانی این نیاز‌ها متفاوت است، همچنین در مرکز استان کمبود متخصص پزشکی هسته‌ای و پرتودرمانی بیشتر محسوس است.

دلپیشه با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت و بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت دارای نواقصی است، افزود: مزایایی که این طرح دارد بسیار بیشتر از نقص‌های آن است و با توجه به آماری که داشته‌ایم، مردم از اجرای این طرح در استان بسیار رضایتمند هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد: در تمامی دوران‌ها استان ایلام از کمبود پزشک به ویژه پزشکان متخصص رنج برده است، اما در حال حاضر تعداد نیروهایی که در این حوزه خدمت می‌کنند 10 درصد بیشتر است.

وی با بیان اینکه در بخش‌های خدمات بستری و عمل جراحی نسبت به سال 92 در استان ایلام 100 درصد افزایش ویزیت داشته‌ایم، گفت: مقام معظم رهبری و همچنین قانون اساسی همیشه بر اجرای عدالت اجتماعی تأکید دارند و اجرای این طرح در اجرای عدالت اجتماعی نقش مهمی دارد.

دلپیشه خاطرنشان کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان‌های محرومی مانند استان ایلام تأثیر بسیاری دارد به گونه‌ای که قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت میزان پرداختی مردم متوسط آن در کشور 38 درصد بوده و پس از اجرای این طرح میزان پرداختی در استان ایلام به هشت و نیم درصد رسیده است، البته مابه تفاوت این پرداخت از سوی دولت تامین می‌شود.

وی به ساخت بیمارستان 374 تختی در استان ایلام اشاره کرد و افزود: بیمارستان 374 تختی ایلام با سرعت بیشتری در حال تکمیل است و پس از افتتاح این بیمارستان به مجهز‌ترین بیمارستان غرب کشور تبدیل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد: ما رایزنی‌های لازم به منظور تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان را در دستور کار داریم و در همین راستا اقدامات مناسبی برای تجهیز و توسعه بیمارستان‌های امام خمینی(ره) و مصطفی خمینی انجام شده است.

وی افزود: خوشبختانه با اجرای طرح تحول نظام سلامت تعداد نیروهایی که هم اینک در ایلام خدمت می‌کنند، بیش از 10 درصد میزانی است که برای استان در نظر گرفته شده و با تغییراتی که در نظام دستمزد و پرداخت صورت گرفته است، تفاوت‌های چشمگیری در پیش و پس از اجرای این طرح مشاهده می‌شود.

دلپیشه تصریح کرد: طرح‌های بسیار خوبی در سطح استان در حوزه بهداشت و درمان در حال اجراست و در بخش زیرساخت‌ها نیز اقدامات مناسبی داشته‌ایم که نمونه‌هایی آنان وارد کردن یک دستگاه سی تی اسکن به ایلام بوده که در مراحل نصب و راه اندازی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خاطرنشان کرد: همچنین برای شهرستان‌های جنوبی استان نیز در تلاشیم که زیرساخت‌های تشخیصی را در این مناطق مستقر کنیم و دستگاه‌ ام آر ای در شرف ورود به استان است.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار