رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کرمانشاه گفت: در تلاشیم با همکاری پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی، فروشگاه‌های اینترنتی صنایع دستی در کرمانشاه راه اندازی کنیم.
کد خبر: ۸۲۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵ 08 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فهیمه روشن  از اختصاص 350 میلیون تومان اعتبار برای آموزش صنایع دستی در سطح شهرستان کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: در نظر داریم با این اعتبار تا پایان تابستان 1399 به 440 نفر در سطح شهرستان کرمانشاه آموزش‌های صنایع دستی را ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه این آموزش‌ها در 20 رشته و براساس نیازسنجی از بازار خواهد بود، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی‌ انجام شده تمرکز این آموزش‌ها در هفت محله کم برخوردار شهر کرمانشاه که دچار معضل آسیب‌های اجتماعی و درآمد کم هستند و نیز تعدادی از روستاهای محروم شهرستان خواهد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: امیدواریم با ارائه این آموزش‌ها بتوانیم برای 440 نفر درحوزه صنایع دستی شغل ایجاد کنیم.

وی در ادامه اعلام کرد: متاسفانه گاها برخی افرادی که به آنها آموزش‌های صنایع دستی ارائه می‌دهیم، به دلیل ضعف بازاریابی و نبود فضایی برای فروش محصولاتشان پس از مدتی از این کار دست می‌کشند که برای این مسئله نیز چاره اندیشی‌ کرده‌ایم.

روشن افزود: علاوه بر دو بازارچه صنایع دستی در مجتمع دبیراعظم و تکیه معاون الملک و بازارهای آخر هفته صنایع دستی در پاساژ گلستان که فرصتی مناسب برای فروش محصولات تعدادی از هنرمندان صنایع دستی کرمانشاه است، کلنگ احداث دو بازارچه دیگر نیز بزودی در شهرهای کرمانشاه و ماهیدشت به زمین زده می‌شود.

وی یادآورد: طبق برنامه قرار است این دو بازارچه ظرف چهار ماه آماده بهره برداری شوند که هرکدام از آنها نیز بین 30 تا 40 غرفه دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی کرمانشاه تاکید کرد: اخیرا نیز با پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه طرحی را شروع کرده‌ایم که بر اساس آن فروشگاه‌های اینترنتی صنایع دستی را در کرمانشاه راه اندازی خواهیم کرد.

وی بابیان اینکه درحال حاضر در شهرستان پاوه نمونه موفقی از راه اندازی چنین فروشگاه‌هایی را داریم، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌های نوین میزان فروش تولیدات هنرمندان صنایع دستی استان را بالا ببریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار