کتاب دهه شصتی‌ها توسط رسول مرادی نویسنده کرمانشاهی تالیف شد.
کد خبر: ۸۲۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ 08 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،رسول مرادی در خصوص این کتاب، گفت: در این کتاب سعی شده بطور مختصر برخی از رفتارها و هنجارهای زیبای دهه شصتی‌ها مانند ساده زیستی و سبک زندگی خاص آن دهه منعکس شود تا هم تجدید خاطره و هم وسیله ای برای انعکاس آداب و سنت های نیکوی آن‌زمان باشد.

مرادی افزود: افرادی که دهه شصت را تجربه کرده اند، روزهای پر فراز و نشیبی را به خود دیده اند و این نحوه زندگی هیچگاه از ذهن همه کسانی که در آن زمان نفس کشیده اند پاک نخواهد شد و آنان علاقه دارند تا به هر بهانه ای خاطرات آن سالهای به یاد ماندنی برایشان تداعی شود.

مولف کتاب دهه شصتی ها خاطرنشان کرد: منظور از دهه شصتی‌ها همه بچه های باصفا و صمیمی این دهه و متولدان اواخر دهه پنجاه است و این بچه های صبور و امتحان پس داده در کنار خاطرات شیرین و ماندگار دهه شصت، سختیها و مرارت های زیادی را به چشم دیده‌اند و از آن دم نزدند.

وی افزود: جنگ تحمیلی، ساده زیستی، مدرسه، عید نوروز، تلویزیون، تابستان، ازدواج و نوستالوژیهای دهه شصت بخش هایی از کتاب دهه شصتی‌ها است. در این کتاب همچنین سختی‌ها و مرارت های زندگی بچه های دهه شصت مورد پردازش قرار گرفته است.

این مولف و فعال فرهنگی و رسانه‌ای با اشاره به عدم حمایت از چاپ کتاب در کشور، گفت: این امر کار را به جایی رسانده که در بسیاری از مواقع تیراژ کتاب به زیر دویست جلد کاهش یافته و این در حالیست که در کشوری مانند ترکیه تیراژ کتاب زیر 67 هزار جلد نیست و جامعه‌ای که به کتاب و جایگاه آن اهمیت ندهد با مشکلات و آسیب های فراوانی روبرو می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار