کد خبر: ۸۲۱۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶ 08 February 2020

ایرنا - بنابر تازه‌ترین اظهارنظر مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ۳۰ درصد از فرهنگیان مازندران تا سال ۱۴۰۲ بازنشسته خواهند شد و با توجه به اینکه جذب نیروی انسانی به سختی انجام می‌شود، در آینده نه چندان دور این نهاد با مشکل تامین نیرو روبرو خواهد شد.

سایه کمبود نیروی فرهنگی سالهاست بر سر آموزش و پرورش مازندران سنگینی می‌کند و همواره در گفته های مسولان این نهاد شاهد گلایه از مشکلات متعدد در کمبود معلم در مدارس هستیم .

آموزش و پرورش مازندران دارای ۳۸ هزار نیروی انسانی است که از این تعداد ۲۴ هزار نفر معلم و باقی جزو مجموعه اداری این دستگاه در استان هستند که بخش قابل توجهی از این نیروها بازنشستگانی هستند که به دلیل کمبود نیروی انسانی به خدمت خود برای تدریس ادامه می دهند. 

در تازه ترین گزارش آموزش و پرورش مازندران از زبان مدیرکل این نهاد تا سال ۱۴۰۲ حدود ۱۲ هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش استان بازنشسته می شوند که اطلاعات پیشین ما نشان می دهد حدود ۹۰ درصد آنها معلم هستند.  

 البته پیش از این مسئولان آموزش و پرورش مازندران اعلام کرده بودند که تا سال ۱۴۰۴ و بر اساس برنامه ششم توسعه ۹۲ درصد از نیروی انسانی آموزشی مازندران بازنشسته می شوند. 

آنطور که گفته شد شاخه فنی و حرفه ای و کار دانش با بازنشستگی حدود ۸۵ درصد از نیروی خدماتی و آموزشی، بیشترین سهم را در بازنشستگی دارند و پس از آن بازنشستگان معلمان مقطع ابتدایی با۸۰ درصد و معلمان پرورشی با ۷۰ درصد بیشترین میزان بازنشستگان را در میان معلمان مدارس مازندران دارند.

تا پایان سال تحصیلی گذشته نیز حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر از معلمان مازندران به سن بازنشستگی رسیدند که حدود ۲ هزار نفر آنها ادامه خدمت دادند و تنها حدود ۵۰۰ معلم جدید و تازه نفس جذب شدند. 

همچنین امسال نیز سه هزار و ۲۰۰ فرهنگی دیگر مازندران به سن بازنشستگی اضافه شدند که آموزش و پرورش ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از آنها را به استمرار تدریس ترغیب کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار