کد خبر: ۸۲۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲ 24 August 2015

کارگاه آموزشی با عنوان آسیب شناسی ماهواره با حضور مسوولین، مدیران ستادی دانشگاه پیام نور استان البرز و اعضای علمی بسیج اساتید روز دوشنبه در سالن کنفرانس دانشگاه پیام نور کرج برگزار شد.

به گزارش ایرنا، دکتر قره رییس دانشگاه پیام نور البرز در این کارگاه آموزشی از فعالیت های بسیج اساتید به عنوان جمعیتی متحّد الهدف که بدون هیچگونه چشم داشتی در راستای حفظ ارزش های فرهنگی (اسلامی و ایرانی)گام بر میدارند، تقدیر کرد.

وی خاطرنشان کرد: نگاه مثبت و فرهنگی اساتید بسیجی دانشگاه باید به کلاس درس و نهایتا' به جامعه منتقل و آنرا نورانی کند.

دکتر احمد زاده مدرس این کارگاه نیز که به دعوت دفتر بسیج اساتید البرز در این برنامه حضور داشت، از نقش سازنده رسانه ها در ترویج فرهنگ اسلامی و تفکر پاک جامعه سخن گفت و این سازمان را مکلف به تولید برنامه های انبوه با محتوای مورد تقاضای جامعه دانست.

وی ادامه داد: کارگزاران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای مرتبط با مقوله فرهنگ موظفند اتاق فکرهایی برای سوق دادن جامعه به سمت نشاط،تفکر پاک و عاری از فرهنگ غیر اسلامی و ایرانی تشکیل دهند.

احمد زاده امواج ماهواره را به گاز منو اکسید کربن تشبیه کرد که در صورت عدم کنترل، بسیار آرام، بی صدا، بی بو و بیرنگ در جامعه نفوذ کرده و تاثیر مرگبار خود را می گذارد.

مدرس کارگاه در ادامه تغییر مدل برخورد با مسائل فرهنگی در جامعه را لازم دانست و گفت: مسائل فرهنگی گاهی همانند شبیخون بر جامعه فرود می آید که مسوولین امر باید راهکارهای از پیش تعیین شده ای جهت جلوگیری از تاثیر مخرب آن داشته باشند.

احمد زاده افزود: جدی گرفتن حوزه فرهنگی از دغدغه های مقام معظم رهبری(مدّظله العالی)بوده و هست.

در ادامه اساتید علمی دانشگاه پیام نور استان البرز به بحث و تبادل نظر در خصوص رفتارهای جامعه و خانواده ،فرهنگ استفاده و نحوه کنترل ماهواره پرداختند و تاکید کردند که علاوه بر افرادی که این مهمان ناخوانده را به خانه هایشان راه دادند، کسانیکه هم که هنوز در را به روی آن باز نکرده اند، نیازمند آگاهی درباره ماهواره و آثار آن در محیط خانواده هستند.

میزبانان باید آگاه شوند تا از دام این توطئه و تهاجم رها شوند.کسانی هم که هنوز با ماهواره ارتباط برقرار نکرده اند باید آگاه شوند.ما بعنوانکسانیکه دل در گرو دین داریم،باید خود را سرباز جبهه فرهنگی دانسته و در مقابل کسانیکه در دام معضلات ماهواره گرفتار شده انداحساس مسئولیت کنیم.پیش بردن این هدف بدون آگاهی نسبت به نقشه دشمن برای افراد این جبهه نشدنی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار