رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۳ شیراز گفت: با توجه به شیوع بیماری کروناویروس جدید، محدودیت‌های زیارتی در بقاع متبرکه تحت نظارت این اداره در شیراز اعمال شده است.
کد خبر: ۸۲۷۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵ 01 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:حجت‌الاسلام سید میثم حسینی افزود: کشیدن حفاظ فیزیکی در کنار ضریح‌های مطهر امامزادگان، شست‌شوی صحن و سرا و ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی به‌صورت مستمر و تعطیلی مراسم‌ مذهبی جمعی بخشی از محدودیت‌های اعمال شده در بقاع متبرکه تحت نظارت این اداره است.

 حسینی ادامه داد: از آنجا که ضریح‌های مطهر بقاع متبرکه همواره در تماس مستقیم با دست و صورت زائران قرار می‌گیرد و از جمله موارد احتیاط است، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، محدودیت‌هایی برای نحوه زیارت در بقاع متبرکه به منظور جلوگیری از ارتباط مستقیم با ضریح‌های مطهر قائل شده‌ایم.

وی ادامه داد: با نصب حفاظ های فیزیکی در اطراف ضریح مانع از تماس مستقیم و ارتباط لمسی زائران با سطوح ضریح‌های مطهر شده ایم و با اعمال محدودیت ضمن فراهم‌سازی امکان زیارت و عبادت مردم توصیه‌های بهداشتی را نیز رعایت کرده و به عموم زائران متذکر می‌شویم.

حسینی گفت: نصب حفاظ فیزیکی و اعمال محدودیت زیارتی هم‌اکنون در بقاع متبرکه سیدعلاءالدین حسین(ع)، علی‌بن حمزه(ع)، سیدتاج‌الدین غریب(ع)، سیدمحمد(ع) قصردشت، شاهداعی الی‌الله و چند بقعه متبرکه دیگر انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۳ شیراز همچنین یادآور شد: برگزاری مراسم‌های مذهبی جمعی در بقاع متبرکه تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

حسینی گفت: علاوه بر این‌ها با توجه به شرایط فعلی، فعالیت کفشداری‌های بقاع متبرکه متوقف شده است و کیسه‌های یک‌بار مصرف در اختیار زائران قرار داده می‌شود.

انتهای پیام

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار