کد خبر: ۸۲۷۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸ 02 March 2020
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ماسک به اندازه کافی در هیچ استانی وجود ندارد که توزیع عام کنیم و این حقیقتی است که باید بپذیریم.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، امام‌بخش قائدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با مشکل کمبود ماسک در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: ماسک به اندازه کافی در هیچ استانی وجود ندارد که توزیع عام کنیم و این حقیقتی است که باید بپذیریم.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیش از 60 هزار عدد ماسک در استان توزیع کردیم که با توزیع این ماسک‌ها، فقط توانستیم بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی را تحت پوشش قرار دهیم.
قائدی عنوان کرد: 50 هزار عدد ژل ضدعفونی‌کننده توسط یکی از واحد‌های  تولیدی استان تولید شد که از این میزان، 40 هزار عدد توزیع شده است.
وی در رابطه با مشکل کمبود الکل طبی نیز گفت: کارخانه الکل طبی استان ظرفیت تولید پایینی دارد و نمی‌تواند بیش از یک هزار و 200 لیتر الکل در طول شبانه‌روز تولید کند و این در حالی است که همه ارگان‌ها، ادارات و مردم برای خرید الکل هجوم می‌آورند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه الکل طبی موجود جوابگو نیست، ابراز کرد: مساحت بیمارستان‌های استان هم زیاد است و اگر قرار باشد هر روز ضدعفونی صورت بگیرد الکل طبی زیادی نیاز است.
قائدی عنوان کرد: برای حل مشکل کمبود ماسک، می‌توانستیم میزان موردنیاز را از استان فارس که کارخانه تولید ماسک دارد، تامین کنیم اما معاونت غذا و داوری شیراز در این زمینه با ما همکاری نکرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار