عضو کمیته کشوری مبارزه با کرونا:
عضو کمیته کشوری مبارزه با کرونا گفت: «بیماری ۱۴ درصد مبتلایان به کرونا پس از بهبود، برگشت‌پذیر است».
کد خبر: ۸۲۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱ 08 March 2020

به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از ایرنا سراسری، مسعود مردانی روز جمعه (۱۶ اسفند) بیان کرد: «به دلیل این‌که مواد محافظت‌کننده در برخی از افرادی که مبتلا به ویروس کرونا می‌شوند، کمتر است، امکان برگشت‌پذیری این بیماری در بهبودیافتگان وجود دارد».
وی با بیان این‌که بیماری ۱۴ درصد مبتلایان به کرونا پس از بهبودی، برگشت‌پذیر است، افزود: «به بیماران مبتلا به کرونا توصیه می‌شود پس از بهبودی، همچنان بهداشت فردی و محیطی را به‌طور کامل رعایت کنند تا دوباره این بیماری در آن‌ها عود نکند».
این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: «با توجه به این‌که این بیماری از راه دهان، چشم و بینی وارد بدن انسان می‌شود، مهم‌ترین توصیه این است که دست‌هایتان را قبل از زدن به چشم، دهان و بینی حتما با مایع دستشویی و آب مرتب چند بار در روز شست‌وشو بدهید. اگر در جایی بودید که به آب دسترسی نداشتید، حتما از مایع و ژل‌های شستشودهنده استفاده کنید».
مردانی تاکید کرد: «افراد وقتی در وسایل نقلیه‌ی عمومی سوار می‌شوند، مواظب باشند که بعد از رسیدن به منزل دست خود را با آب و صابون بشویند و اگر در محیط متوجه شدید که فردی آب‌ریزش بینی، سرفه یا عطسه دارد، سریعا وی را از محیط جدا و روانه‌ی منزل کنید. خودقرنطینگی این‌گونه افراد موجب کنترل و عدم انتقال این بیماری به فرد دیگر می‌شود».
وی خاطرنشان کرد: «افراد مبتلا هنگام عطسه یا سرفه دست خود را جلوی دهان نگذارند، بلکه از دستمال کاغذی یکبار مصرف استفاده کنند و سپس آن را داخل سطل زباله بیاندازند و دست خود را با آب و صابون بشویند». 

اتتانت پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار