فرماندار شهرستان جهرم گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا امکان پذیرش مسافران نوروزی به هر شکلی در جهرم وجود ندارد و همه امکانات و توانمندی‌های دستگاه‌های اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی جهت پیشگیری از شیوع کرونا دراین شهرستان بسیج شده است.
کد خبر: ۸۲۹۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷ 09 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مهدی شفیعیان روز دوشنبه در نشست مشترک اعضای شورای تأمین و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم گفت: نوروز امسال هیچ یک از اماکن تفریحی و گردشگری جهرم پذیرای بازدیدکنندگان نیست و زیرساخت‌هایی چون نصب چادر و اقامت در پارک‌ها برای مسافران مهیا نخواهد شد.

وی اظهار کرد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ورودی و خروجی‌های شهرستان جهرم توسط کمپ‌های تیپ نیروی مخصوص ۳۳ المهدی (عج)، ناحیه مقاومت بسیج سپاه و هلال احمر جهرم در حال کنترل است.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم ابراز کرد: شهرداری‌های شهرستان و برخی دهیاری‌ها اقدامات مطلوبی در ضدعفونی کردن اماکن و فضاهای عمومی داشته‌اند و ضرورت دارد این امر به صورت مستمر ادامه یابد.

معاون استاندار فارس تصریح کرد: حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم بحث آموزش همگانی را با قدرت بیشتر ادامه داده و ادارات شهرستان به ویژه بانک‌ها ضمن در اختیارگذاشتن محلول‌های ضدعفونی کننده و دستکش‌های یکبار مصرف به مراجعین، رعایت اصول بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهند و به منظور کاهش مراجعات در راستای ارائه خدمات غیر حضوری برنامه ریزی لازم را اتخاذ کنند.

فرماندار شهرستان جهرم گفت: در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا هیچ برنامه‌ریزی به اندازه آگاهی، همراهی و حساس شدن مردم به موضوع اثرگذار نیست و در این راستا ضرورت دارد مردم از حضور در اجتماعات عمومی و مراسم به شدت پرهیز نموده و جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

وی بیان کرد: کارخانه تولید الکل زکریای جهرم به صورت مستمر در حال ارائه خدمات و تولید مواد ضدعفونی کننده بوده و به منظور تولید ماسک موردنیاز در شهرستان، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و امید است در اسرع وقت نیازهای این حوزه رفع شود.

وی اظهار کرد: نیاز امروز مردم شهرستان در حوزه فعالیت‌های صنفی به سوپر مارکت‌ها، نانوایی‌ها، میوه فروش‌ها و مراکز عرضه اقلام بهداشتی است بنابراین توصیه اکیدا می‌شود در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت عمومی جامعه، سایر صنوف فعالیت خود را تا اطلاع ثانوی متوقف کنند.

وی ابراز کرد: رسانه‌ها در راستای حفظ آرامش جامعه همیار مسئولان بوده و مردم اخبار را صرفاً از طریق منابع رسمی و معتبر دریافت کنند.

با شناسایی ۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس آمار کنونی مبتلایان فارس به ۱۰۴ نفر رسیده است. در شهرستان جهرم تا کنون ۴ نفر به کرونا مبتلا شده اند و ۲۲ بیمار مشکوک نیز در قرنطینه قرار دارد.

در ۲۴ ساعت گذشته، مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در فارس گزارش نشده است، هم اکنون ۵۱ درصد از مبتلایان در بیمارستان بستری هستند و ۴۴ درصد از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند و ۵ درصد نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار