رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه دسته‌های بزرگ ملخ به مناطق جنوبی فارس هجوم آورده اند ،گفت: تاکنون در حدود ۳ هزار هکتار از اراضی این استان مقابله با ملخ صحرایی به صورت سمپاشی و آفت زدایی انجام شده است.
کد خبر: ۸۳۰۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸ 11 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمدمهدی قاسمی افزود: تاکنون در یک هزار ۳۴۴ هکتار از اراضی شهرستان مهر ، یک هزار و ۱۸۵هکتار از اراضی لامرد ،۱۴۲ هکتار از اراضی قیر و کارزین ،۷۰ هکتار در خنج، ۱۰ هکتار در لارستان ،۷۰ هکتار در فراشبند ،۴۰ هکتار ار اراضی گراش و در ۱۳۰ هکتار از اراضی کازرون مبارزه با ملخ صحرایی انجام شده است.

قاسمی ادامه داد: متاسفانه روز گذشته دسته های جدید ملخ به شهرستان لامرد،مهر، فراشبند ، کازرون، قیر و کارزین وارد شده که از شب گذشته تا امروز مبارزه همچنان با این آفت ادامه دارد.

وی اضافه کرد: روز گذشته ۳۷ اکیپ در ۱۷ شهرستان استان عملیات ردیابی ملخ را انجام دادند و سطح ردیابی ملخ دیروز سه شنبه بالغ بر ۲۰ هزار هکتار و در مجموع ۱۰۵ هزار هکتار بوده است.

قاسمی با بیان اینکه همچنان شاهد ورود دسته های بزرگ ملخ به کشور و استان فارس هستیم،گفت: کشاورزان و بهره برداران سراسر این استان می توانند در هر ساعت شبانه روز که ملخ صحرایی را مشاهده کردند این موضوع را به شماره تماس ۱۵۰۴ اطلاع دهند تا مبارزه با آن سریعا آغاز شود.

وی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته چند گزارش حمله ملخ صحرایی از مناطق مختلف شهرستان کازرون و منطقه انارستان دریافت شده که کارکنان جهاد کشاورزی با هدف مقابله با آن سریعا به محل اعزام و هم اکنون در حال سم‌پاشی این منطقه هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در پایان،گفت: سموم مناسب تهیه و در اختیار استان قرار داده و همچنین سموم کافی به شهرستان‌های درگیر مبارزه با ملخ نیز ارسال شده است.

موج جدید ملخ‌های صحرایی از شامگاه جمعه دوم اسفندماه جاری وارد جنوب فارس شده که بنابر اعلام مسوولان جهاد کشاورزی استان،حجم آن ۱۰ برابر حمله پارسال ملخ‌های صحرایی به کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار