مدیر اداره ارشاد اقلید وجود برخی تنگ نظری ها را مانع رشد و اعتلای فرهنگ و هنر در این شهرستان دانست و افزود:ما به همان اندازه که به برنامه های معنوی و ارزشی نیاز داریم به برنامه های شاد و فرح بخش نیز نیازمندیم که این سخنانش با تشویق حضار مواجه شد.
کد خبر: ۸۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷ 26 February 2015











به گزارش تابناک فارس:بالاخره پس از سالها یک کنسرت موسیقی آن هم از نوع سنتی در شهرستان اقلید(270 کیلومتری شمال شیراز) برگزار شد که با استقبال نسبتا خوبی از جانب مردم نیز مواجه شد.

هرچند این کنسرت توسط یک گروه بومی و نوپا اجرا شد اما اهمیت این موضوع از آن جهت است که این اتفاق در اقلید کم سابقه یا شاید بی سابقه!بوده است.

فاصله شهر اقلید تا شهر آباده فقط 46 کیلومتر است اما فاصله فعالیتهای فرهنگی و هنری این دو شهرستان بسیار بسیار زیاد می باشد که این نکته بسیار عجیب است.

استقبال مردم از این کنسرت بیانگر شوق آنها به هنر می باشد و جا دارد مسئولان فرهنگی این شوق و اشتیاق را ارج نهند و فکری به حال وضعیت رکودی هنر در اقلید کنند.

مدیر اداره ارشاد اقلید که در این کنسرت حضور داشت با بیان اینکه این برنامه بعد از سالها در این شهر برگزار می شود گفت:اگر این برنامه ها 10 یا 15 سال پیش برگزار می شد الان در اقلید شاهد فعالیت چندین گروه حرفه ای بودیم که در سطح کشور برای شهرستان اقلید افتخار می آفریدند.

علی اکبری وجود برخی تنگ نظری ها را مانع رشد و اعتلای فرهنگ و هنر در این شهرستان دانست و افزود:ما به همان اندازه که به برنامه های معنوی و ارزشی نیاز داریم به برنامه های شاد و فرح بخش نیز نیازمندیم که این سخنانش با تشویق حضار مواجه شد.

همچنین مقرر شد که از زحمات گروه موسیقی سنتی چکاوک که این برنامه را اجرا کردند توسط اداره ارشاد تقدیر به عمل آید.

لازم به ذکر است که مدتی پیش در حالی که این گروه در میدان شهر و در خلال ضبط برنامه ای که برای شبکه یک سیما آماده می شد در حال اجرای برنامه بودند؛عده ای با جنجال و هیاهو در برنامه اخلال ایجاد کردند که در نهایت موجب لغو برنامه شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار