معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه، از فعالیت بیش از ۱۱ واحد صنعتی تولید محلول، ژل ضدعفونی کننده و ماسک در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۳۰۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 12 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،احسان باقرخانی در خصوص تدابیر اندیشیده شده برای تولید محصولات بهداشتی و ضدعفونی در استان، اظهار داشت: پس از اینکه مسئله شیوع ویروس کرونا در سطح استان مطرح شد و اعلام آماده‌باش به دستگاه‌های اجرایی دادند، مجموعه استانداری به همراهی سازمان صنعت، معدن تجارت استان و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به فکر این افتادند که این اقلام را بتوانند در سطح استان تولید کنند.

وی ادامه داد: بدین منظور یک سری از واحدهای راکد و واحدهای صنعتی که تمایل داشتن در این راستا همکاری کنند هم فعال شدند و هم تغییر خط دادند و اکنون با گذشت چندین روز از این اتفاق بیش از 11 واحد صنعتی در زمینه تولید ژل‌های ضدعفونی کننده دست، محلول‌های ضدعفونی کننده سطح و سطوح و همچنین ماسک در حال فعالیت هستند و تا حدودی نیاز استان را مرتفع خواهند کرد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: در این راستا تقسیم وظیفه‌ای صورت گرفته، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه متولی توزیع اقلامی بر پایه الکل از جمله ژل‌های ضدعفونی دست و موادی که برای ضدعفونی قابل استفاده است و سازمان صنعت و معدن متولی توزیع اقلام ضدعفونی سطح و سطوح است.

وی در خصوص تولید اقلام ضدعفونی سطح و سطوح، اضافه کرد: سه واحد فعال (واحد صنعتی پرک شیمی در شهرک صنعتی فرمان، واحد صنعتی پژوهان گستر در شهرک صنعتی کرمانشاه و یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی سرپل‌ذهاب) در سطح استان در این خصوص دارند شبانه روزی تلاش می‌کنند تا محلولی که موثر است برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تولید کنند و به دست همشهریان برسانند.

وی این ماده موثر را «پراکسید اسید یک درصد» عنوان کرد و افزود: براساس هماهنگی‌های انجام شده، اداره‌ها، سازمان‌های دولتی و مراکزی که دارای ازدحام هستند همچنین برای ضدعفونی معابر از ماده ضدعفونی پراکسید> اسید یک درصد استفاده می‌شود.

باقرخانی تصریح کرد: این محلول در ظرف‌های نیم لیتری و یک لیتری برای استفاده خانوارها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد بدین صورت که یک لیتر از این محلول با 100 لیتر آب رقیق می‌شود.

این مسؤول در خصوص قیمت ماده ضدعفونی پراکسید اسید یک درصد، گفت: قیمت آن کاملا اقتصادی است الان هر لیتر از این محصول براساس ضوابط حمایت از مصرف کنندگان با قیمت 30 هزار تومان در اختیار مردم قرار می‌گیرد، در حالی که سایر اقلام ضدعفونی کننده که در بازار موجود است قیمت آن‌ها به مراتب بیش از این محلول است.

وی به سازگاری این محلول ضدعفونی کننده با محیط اشاره و بیان کرد: پراکسید اسید یک درصد بر پایه اسید استیک و یا همان سرکه تولید می‌شود علاوه بر اینکه می‌توان سطح و سطوح را با آن می‌توان ضدعفونی کرد برای ضدعفونی میوه و سبزیجات نیز قابل استفاده است.

باقرخانی در خصوص چگونگی توزیع این محلول ضدعفونی کننده، گفت: تا به امروز سازمان صنعت و معدن به صورت حواله این محصول را برای اداره‌ها، نهادها و ارگان‌ها تهیه می‌کرد که از روز شنبه هفته آینده برای دسترسی راحت مردم وارد سبدهای فروشگاهی زنجیره‌ای خواهد شد.

وی گفت: در فضای الکترونیکی نیز برای توزیع آن تمهیداتی صورت گرفته که شهروندان می‌توانند ازطریق درگاه «اکالا» این محصول را سفارش بدون اینکه از منازل خود بیرون آیند و درب خانه‌ها تحویل بگیرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار