کد خبر: ۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷ 24 January 2015
رئیس اداره محیط‌زیست طالقان گفت: طبق استاندارد جهانی به ازاء هر چهارهزار هکتار نیاز به یک نیرو برای حفاظت از محیط‌زیست نیاز است که این تعداد در طالقان با 140هزار هکتار فقط هفت نفر است.
حشمت‌اله کشیری، گفت: طبق سرشماری انجام شده در سال جاری، در 18مسیر از 80مسیر موجود در طالقان، دوهزار و500 گونه کل و بز شناسایی شده است و اگر همه 80مسیر سرشماری شود تعداد گونه‌ها مسلماً بسیاربیشتر از این خواهد بود.
وی افزود: بدون شک منطقه‌ای با این وسعت و با تعداد گونه‌های جانوری متعدد و شاخص، چشم طمع شکارچیان به آن بیشتر است ولی اداره محیط زیست طالقان با توجه به تعداد کم نیرو، با کمک جوامع محلی و همیاران طبیعت به صورت شبانه‌روزی از گونه‎های جانوری محیط‌زیست شهرستان محافظت می‌کند.
به گزارش ايسنا کشیری خاطرنشان کرد: طبق استاندارد جهانی به ازاء هر چهارهزارهکتار نیاز به یک نیرو برای حفاظت از محیط‌زیست است که این تعداد در طالقان با 140هزار هکتار فقط هفت نفر است و طالقان با کمبود 30نیروی حفاظت محیط‌زیست مواجه است.
وی در پایان با بیان این‌که 68هزارهکتار از 140هزارهکتار منطقه طالقان، منطقه شکار ممنوع است، گفت: مامورین اداره محیط زیست طالقان حتی در کشف سلاح قاچاق نیز همپای نیروی انتظامی تلاش می‌کنند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار