در سالروز میلاد پر خیر وبرکت ولی نعمت ما خراسانیها شهرستان فردوس غرق در نور وسرور بود.
کد خبر: ۸۳۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶ 26 August 2015

به گزارش خبرنگار تابناک مردم و اصناف باآذین بندی سردرب مغازه ها و تکایا با پخش نقل و شیرینی این روز عزیز را به یکدیگر تبریک می گفتند.

چندین ایستگاه صلواتی نیز در سطح شهر کار پذیرایی از مردم را بعهده داشت.علاوه بر جشن بارگاه امامزادگان ، مراسم محوری شب میلاد امام رضا در هیئت فدائیان موسی ابن جعفر(ع) فردوس با حضور خیل دوستداران خاندان امامت و ولایت برگزارشد و خادمین این هیئت کیک تولد آن امام رئوف را با تشریفات ویژه ای به سمت جایگاه مراسم حمل کردند.

یکی از اسایتد حوزه و دانشگاه در این مراسم با بیان اینکه در تاریح ائمه معصومین هیچ کس بجز امام رضا (ع) را سراغ نداریم که بگوید من شرط رستگاری امت هستم افزود: کارهایی امام رضا در ایران انجام داد که سایر امامان معصوم در جاهای دیگر انجام نداند.

حجه الاسلام دکتر محمود صفاری با اشاره به اینکه تا قبل از امامت امام هشتم کسی مفهوم امامت را نمی دانست و امت شیعی معنا نداشت تاکید کرد: تشکیل امت شیعی در ایران که همه هستی خود را برای امامشان فدا میکردند از ثمرات تبعید ایشان به ایران بود.

وی خاطرنشان کرد: این همان امتی است که پیامبر اسلام وعده آمدنشان و یاری امام زمان(عج) را داده بود. بر اساس این گزارش در باغشهر اسلامیه نیز مراسم مشابه جشن و سرور میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا برگزار ومداحان در مدح آن امام همان به مدیحه سرایی پرداختند و جوانان این شهر نیز با برپایی ایستگاههای صلواتی از مردم و زائرین امام هشتم(ع) پذیرایی کردند .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار