کد خبر: ۸۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷ 26 February 2015
مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز گفت: پیگیری مباحث حقوقی تپه ازبکی زمان‌بر است .
به گزارش ایسنا ابوالفضل عبیدی اظهارکرد: طی چند سال گذشته پیگیر مباحث حقوقی مربوط به مالیکت و تجاوز به عرصه این تپه تاریخی بوده‌ایم ولی این پیگیری‌ها هنوز به نتیجه نرسیده است .
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی سال‌های گذشته تصرف‌هایی که در محوطه این تپه اتفاق افتاده آسیب‌هایی به بدنه و اصالت تاریخی این اثر وارد کرده است .
عبیدی افزود: طبق قانون مالکیت تپه‌های تاریخی با جمهوری اسلامی ایران است و وظیفه حفاظت و نگهداری ازآنها نیز به عهده میراث فرهنگی است .
وی ادامه داد: ‌اما فردی که  ملک و زمین خصوصی او داخل محوطه این تپه قراردارد تا کنون برای تعیین تکلیف مالکیت آن  همکاری نکرده است.
عبیدی ابرازکرد: هم میراث فرهنگی و هم قانون فردی که ملکش دراین محوطه قرار گرفته را مالک نمی‌داند اما متاسفانه فعلا محوطه این تپه دراختیار اوست و به کسی اجازه ورود نمی‌دهد .
مدیر‌کل میراث فرهنگی استان البرز تصریح کرد: تاکنون چندین جلسه برای حصول توافق با این فرد برگزار شده ولی هیچ یک ازاین جلسات نتیجه بخش نبوده است .
این مسوول یادآورشد: درطول 10 سال گذشته این فرد اقدام به کاشت درخت درمحوطه اطراف تپه ازبکی کرده که این اقدام تجاوز به عرصه این اثرتاریخی محسوب می‌شود.
وی اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده و با دستور مقام قضایی به تازگی حکم قلع و قمع این درختان صادرشده است .
عبیدی در پایان گفت: میراث فرهنگی درحال حاضر پیگیر دو پرونده قضایی درخصوص مالکیت و تجاوز به عرصه این تپه تاریخی است که مراحل حقوقی آن را با جدیت و تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری می‌کند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار