علی راستگو با این روندی که در پیش گرفته شده کارگر نه حق دارد مسافرت برود، نه حق دارد گوشت بخورد، نه حق دارد از تفریحات سالم بهره‌مند شود، در موضوع افزایش حقوق باید این مسائل نیز در نظر گرفته شود؛ اکنون بسیاری از کارگران توان پاسخگویی به نیازهای خانواده خود را ندارند.
کد خبر: ۸۳۸۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸ 11 April 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم:علی راستگو درباره افزایش 21 درصدی حقوق کارگران اظهار داشت: این موضوع مورد توافق فعالان کارگری و نمایندگان کارگران نیست و به همین دلیل نمایندگان کارگران حاضر به امضای دستمزد پیشنهادی نشدند.

وی با بیان اینکه تورم اعلام شده از سوی مرکز آمار با درصد افزایش حقوق کارگران فاصله زیادی دارد که این یکی از دلایل مخالفت فعالان کارگری با این 21 درصد است، گفت: موضوع دیگری که همواره مدنظر فعالان کارگری بوده این است که افزایش حقوق بر مبنای سال 98 است در صورتی که باید براساس سال جدید باشد.

دبیر خانه کارگر استان فارس با بیان اینکه یک کارگر با حقوق یک میلیون و 830 هزار تومان چگونه باید زندگی کند، افزود: مباحثی درباره حق اولاد مطرح می‌شود که در این باره باید گفت بسیاری از کارگران فرزندی ندارند یا اینکه تنها یک فرزند دارند بنابراین این موضوع نمی‌تواند مورد قبول واقع شود.

 

راستگو درباره بن مسکن که از دیگر مباحث مطرح شده در بحث افزایش حقوق کارگران است، بیان کرد: این موضوع نیز باید ابتدا در هیئت دولت تصویب شود بنابراین تاثیر چندانی در زندگی کنونی کارگران نمی‌تواند داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه نباید میان قشرهای جامعه تبعیض باشد، عنوان کرد: افزایش حقوق کارکنان دولت را 50 درصد اعلام می‌کنند اما نوبت به کارگر که می‌شود این افزایش کمتر از میزان تورم است؛ مگر چه تفاوتی میان کارگران و کارکنان دولت است؟

دبیر خانه کارگر استان فارس تصریح کرد: جامعه کارگری به هیچ عنوان این 21 درصد افزایش را قبول ندارد و معتقد است که باید این رقم افزایش پیدا کند.

راستگو با اشاره به تاثیر کرونا بر زندگی و معیشت کارگران نیز گفت: در حال حاضر بسیاری از کارگران فصلی و پیمانکاری بیکار شدند و بسیاری از این افراد بیمه نیستند که در فرایند بیمه بیکاری ثبت نام کنند؛ امروز کارگران با مشکلات معیشتی بسیاری روبه‌رو هستند و دولت باید در این زمینه از کارگران حمایت کند.

وی خاطرنشان کرد: با این روندی که در پیش گرفته شده کارگر نه حق دارد مسافرت برود، نه حق دارد گوشت بخورد، نه حق دارد از تفریحات سالم بهره‌مند شود، در موضوع افزایش حقوق باید این مسائل نیز در نظر گرفته شود؛ اکنون بسیاری از کارگران توان پاسخگویی به نیازهای خانواده خود را ندارند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار