پرویز توسلی‌زاده در گفتگو با تابناک:
رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: ۲۰۰۰ زندانی در استان به مرخصی رفته و یا مورد عفو رهبری قرار گرفته اند.
کد خبر: ۸۳۸۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 11 April 2020

اعطای مرخصی به ۲۰۰۰ زندانی کرمانشاهی

پرویز توسلی زاده در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با بیان اینکه ۲۰۰۰ زندانی در سطح استان به مرخصی رفته و یا مورد عفو رهبری قرار گرفته اند اظهار داشت: سیاست کلی قوه قضائیه و دادگستری استان کرمانشاه کاهش پرونده های ورودی و تعداد زندانیان می باشد. اعتقاد قوه قصائیه مبنی بر کاهش مجازات ها بوده به طوری که تنها افراد با جرائم مهمه در زندان باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه زندانیانی که مرتکب جرائم مهمه نشده باشند بایستی به آغوش خانواده برگردند تصریح کرد: زندانیانی که در این مدت به مرخصی اعزام شده اند بایستی شیوه زندگی قانونمند و منطبق بر شرع را پیشه کرده تا دستگاه قضایی بتواند به آن ها کمک کند. لازم به ذکر است که دادگستری استان خواستار کاهش زندانیان در برنامه های جدید خود است.

رییس کل دادگستری استان افزود: افزایش زندانیان برای جامعه و دولت هزینه بردار بوده و ما درصدد کاهش پرونده های ورودی، زندانیان حال حاضر و پرونده های در دست محاکمه قضایی هستیم. قابل ذکر است که زندانیانی که به مرخصی رفته اند سر موقع به زندان برگشته و مرتکب جرائم جدید نشوند تا بتوانیم در پرونده ی جرائم به آن ها کمک کنیم.

توسلی زاده در پایان ضمن اشاره به شیوع ویروس کرونا و لزوم جلوگیری از سرایت آن خاطرنشان کرد: دادگاه ها بایستی پرونده های موجود را بررسی کرده و به تعویق نیندازند. در این راستا حفظ سلامت همکاران و مراجعه کنندگان نیز بسیار حائز اهمیت بوده که در این راه نهایت تلاش خود را انجام خواهیم داد.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار