نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: برای تحقق عدالت اجتماعی و اینکه کمک‎‌های مالی به دست نیازمندان و مستحقان واقعی جامعه برسد، باید سامانه‌ای برای شناسایی اینگونه افراد ایجاد شود.
کد خبر: ۸۳۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱ 13 April 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:آیت‌الله لطف‌الله دژکام، دوشنبه در نشست قرارگاه همدلی و مواسات در استان فارس در شیراز بیان داشت: هنگامی که می‌خواهیم برای کمک به نیازمندان هزینه کنیم، لازم است که مطمئن شویم کسانی که مستحق واقعی هستند، کمک‌ها را دریافت می کنند، بنابراین باید افراد نیازمند شناسایی شوند و برای تحقق این کار ضروری است سامانه‌ای راه‌اندازی شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه برخی مواقع فرق ضاله برای کمک به محرومان پیشگام می‌شوند، افزود: این افراد، پس از مدتی فردی که کمک را دریافت کرده به فرقه‌های ضاله علاقه‌مند می‌کنند، بنابراین باید مساجد در فرآیند این خدمات دیده شوند تا همه چیز بر اساس اصول و چارچوب دینی پیش رود و اگر غیر از این باشد ممکن است تبعاتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه هم‌ اکنون بین ۲ سبک زندگی در جنگ هستیم، گفت: سبک زندگی ایرانی-‌اسلامی و سبک زندگی غربی این روزها عیار خود را در بحران‌های عظیم اجتماعی نشان می‌دهند و ما باید نشان دهیم سبک زندگی اسلامی و ایرانی، در اوج بحرانی مانند کرونا می‌تواند مواسات و همدلی در میان مردم ایجاد کند.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه، قرارگاه همدلی و مواسات بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب تشکیل شده است، بیان کرد: نیت مردم و چهره‌های فعال فرهنگی و اجتماعی، همسو با ولی فقیه و نایب امام زمان(عج) است و به محض اینکه اشاره‌ای از ناحیه ایشان می شود، همگان با آن همراه می‌شوند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود به مواسات اشاره و تاکید کردند، این مقوله در دین ما جزو سخت‌ترین تکلیف‌های دینی به شمار می‌رود.

امام جمعه شیراز در تعریف مواسات گفت: مواسات غیر از صدقه دادن است، درواقع به این معناست که انسان هنگامی می‌بیند برادر دینی‌اش چیزی ندارد و خودش از او بهره‌مندتر است کاری می‌کند که با او در هرچه دارد شریک شود و اینکه گفته‌اند امام حسن مجتبی(ع) چند بار، بیش از نیمی از اموالی را که در اختیار داشت، در راه خدا بخشید یعنی مواسات.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: برگزاری نشست قرارگاه همدلی با هدف هماهنگی ارگان‌ها و نهادهای مختلف برای دستیابی به چهار هدف کلی است.

وی اظهار داشت: این اهداف عبارت‌اند از، جمع‌آوری کمک‌های مردمی از سطح جامعه، شفافیت کمک‌رسانی بدین‌ معنا ‌که جمع‌آوری کمک‌ها و مجموع مبالغ جمع شده و نیز هزینه‌کرد آنها برای همه مشخص باشد،‌ ایجاد تسهیلات قانونی مانند بخشیدن مالیات و... برای افراد خیر و شناسایی نیازمندان.

آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود بر انجام فعالیت‌های فرهنگی در مساجد تاکید و بیان کرد: باید اینگونه فعالیت‌ها در مساجد به صورت جدی دنبال شود اما از این امر مهم غافلیم، در حالیکه رهبر معظم انقلاب نیز فرموده اند، فرهنگ مانند هواست، بدین‌مفهوم هرجا نفس می کشیم باید حضور فرهنگ احساس شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار