با حضور وزیر علوم و مسئولان استانی صورت گرفت؛
با حضور وزیر علوم و مسئولان استانی، فاز نخست از خط اول پروژه قطار شهری تبریز، ، آغاز به کار کرد.استاندار آذربایجان شرقی در آیین افتتاح خط یک متروتبریز افزود: از ویژگی های توسعه هر شهر بوده و با افتتاح آن تبریز از شهرهای پیشرفته دنیا محسوب خواهد شد.
کد خبر: ۸۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵ 27 August 2015
به گزارش تابناک تبریز ، با بهره‌برداری از فاز نخست خط اول متروی تبریز، شهروندان می‌توانند مسیر 8 کیلومتری ایستگاه ائل‌گلی تا بلوار 29 بهمن را با دو رام قطار شهری (10 واگن) طی کنند.

در مراسم بهره‌برداری از پروژه متروی تبریز، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، استاندار آذربایجان‌شرقی، رییس‌ سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و عموم شهروندان تبریزی، حضور داشتند.

استاندار آذربایجان شرقی:مترو، از ویژگی های توسعه هر شهر است.

به گزارش تابناک تبریز ایشان در ابتدای سخنان خود ، با گرامیداشت هفته دولت گفت: در سایه صمیمت، همدلی و تلاش مسئولان استانی و شهری در بخش‌های مختلف، در هفته دولت، در سطح استان 833 پروژه در شهرها و روستاهای مختلف با اعتبار 1600 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده که 500 پروژه آن مربوط به عمران روستایی بوده است.

 استاندار آذربایجان شرقی گفت: در سنوات گذشته 700 میلیارد تومان به پروژه متروی تبریز تزریق شده است؛ این در صورتی است که در دو سال گذشته با همکاری شهرداری و بخش‌های عمرانی، شاهد تزریق اعتباری معادل کل اعتبارات هشت سال،  به این پروژه بوده‌ایم.

دکتر اسماعیل جبارزاده در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست خط یک قطار شهری تبریز، با بیان این مطلب اظهار داشت: متاسفانه شهرداری، در گذشته کمک خاصی به پروژه مترو نمی‌کرد؛ اما با همت دکتر نجفی و شورای اسلامی شهر، این موضوع شتاب گرفت.

وی تصریح کرد: شهرداری تبریز با بکارگیری تمام ظرفیت‌های ممکن، نقش تعیین‌کننده و چشمگیر در این زمینه داشته‌ که حقیقتاً قابل تقدیر است.

جبارزاده یادآور شد: سپاسگزاریم از رییس جمهورمحترم  که با تخصیص اعتبار لازم در جریان سفرشان به تبریز، توجه خاصی به این پروژه حساس داشته‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار امیدواری کرد، با تداوم این روند، توسعه ایستگاه‌های بعدی خط یک در سال آینده با شتاب هر چه تمام تداوم داشته باشد.


عملیات اجرایی پروژه قطار شهری تبریز، که از سال  82 آغاز شده است، از پروژه‌های پر افت‌و‌خیر شهر تبریز به شمار می‌رود که بهره‌برداری از آن در یک دهه اخیر، با وعده‌‌های دنباله‌دار همراه بوده است؛ با این حال،با فعالیت مدیریت استان و اعضای شورای اسلامی و شهردار تبریز  سرانجام نخستین فاز مترو تبریز وارد فاز اجرایی و بهره برداری شد.  هم‌اکنون دو رام  واگن دیگر نیز خریداری‌شده و در آستانه ورود به تبریز است. به این ترتیب، تعداد واگن‌های پروژه قطار شهری، به زودی، به 30 واگن، (شش رام ِپنج واگنه) افزایش خواهد یافت.

خط یک متروی تبریزی، به طول 17.2 کیلومتر با 18 ایستگاه از میدان ائل گلی آغاز واز طریق بلوار شهید باکری و 29بهمن، خیابان امام‌خمینی(ره)، چهارراه‌محققی، باغ‌گلستان و خیابان خیام به کوی‌لاله ختم می‌شود.

حدود 8کیلومتر از مسیر به صورت تونل عمیق طراحی شده و با دو دستگاه حفار TBM در عمق حدود 14ـ25 متری  کف تونل در حال حفاری می باشد.

خط نخست خط یک مترو، شامل شش ایستگاه ائل‌گلی، امام رضا(ع)، خیام، سهند، 29 بهمن و استاد شهریار بوده و تا پایان سال جاری، به صورت رایگان در خدمت شهروندان خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
بعد از بیست واندی سال افتخاری نداره
سارينا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
خوب بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار