مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: به علت شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه و با استفاده از ظرفیت معتمدین کوچ عشایر در سال ۹۹ با تاخیر آغاز شد.
کد خبر: ۸۳۹۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴ 14 April 2020

تابناک فارس به نقل از مهر:روح الله بهرامی با اعلام این خبر که کوچ بهاره با تأخیر انجام خواهد شد بیان کرد: پس از به تعویق افتادن کوچ بهاره عشایر در استان فارس اکنون کوچ بهاره عشایر از مناطق قشلاقی آغاز شده و این در حالی است که کوچ عشایر هر سال دو بار انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه و لازمه رعایت مسائل بهداشت اجتماعی در تمامی آحاد جامعه با استفاده از ظرفیت معتمدین در عشایر استان نسبت به ایجاد تأخیر در حرکت کوچ عشایر استان اقدامات لازم صورت گرفت و عشایر استان برای مدتی در مناطق قشلاقی ماندگار شدند.

مدیرکل امور عشایر فارس در خصوص ماندگاری عشایر استان تصریح کرد: نمی‌توان عشایر را برای مدت زمان زیادی نسبت به ماندگاری در مناطق مجبور کرد و علت آن نیز افزایش گرمای محیطی و کاهش علوفه در مناطق مختلف استان است از این رو با توجه به افزایش گرمای هوا استان و با رعایت مسائل بهداشتی کوچ بهاره عشایر استان آغاز شده است.

وی در خصوص تأمین مایحتاج مورد نیاز عشایر استان نیز تاکید کرد: شرکت‌های عشایری نسبت به تأمین مایحتاج مورد نیاز عشایر نظیر آب و آرد اقدام کرده‌اند و در این راستا نیز با آرد و آب مورد نیاز عشایر به صورت سیار در اختیار عشایر استان قرار گرفته است.

به گفته مدیر کل امور عشایر استان فارس تمامی پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید دانشگاه علوم پزشکی را اجرایی کرده تا از شیوع این بیماری در میان عشایر استان جلوگیری به عمل آمده باشد.

برچسب ها: کرونا ، کوچ ، عشایر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار