حال به نسبت جمعیت کم، کسبه بازار محدودی داشته و روال بر این بوده که بطور مساوی از این بازار بهره و بستگی به انصاف خود کسب رزق کنند.
کد خبر: ۸۳۹۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲ 15 April 2020

تابناک ایلام بهروز مردانی::از سلسله دستورالعملهای ستاد ملی مبارزه با کرونا در راستای بازگشایی کسب و کار و اجرای گام دوم فاصله اجتماعی تقسیم صنوف به کم خطر و پر خطر می باشد که بر اساس آن عدم بازگشایی صنوف پر خطر که میتوان به پاساژها اشاره کرد یکی از مشکلات این طرح است.

عدم فعالیت پاساژها دستوری است که به نظر میرسد با ایراداتی همراه و در بعضی مناطق قابل اجرایی نیست، در کلانشهرها و بازارهای بزرگ که با ازدحام جمعیت مواجه است شاید بستن و عدم بازگشایی این مکانها کارساز و ضروری به نظر برسد اما در شهرهای کوچک و کم جمعیت اصناف بر اساس شاخص جمعیت کسب مجوز و برای فروش کالای خود رقابت تنگاتنگی دارند.

حال به نسبت جمعیت کم، کسبه بازار محدودی داشته و روال بر این بوده که بطور مساوی از این بازار بهره و بستگی به انصاف خود کسب رزق کنند. اکنون که بالاجبار آن دسته از صنوفی که داخل پاساژ مغازه دارند تعطیل شده اند بازار دچار اخلال و به نوعی انحصاری شده و توازن و عدالت بین اصناف هم راسته داخل و بیرون پاساژ برقرار نمی شود که اجحاف در حق آنها شده و موجب متضرر شدن پاساژ نشینان می شود. بماند اینکه تبلیغی برای مغازه های بیرون پاساژ و افزایش بهای اجاره آنها در آینده و نیز بسیاری موارد از این دست خواهد شد.

تعطیلی و پلمپ پاساژهای آبدانان طی روزهای اخیر با اعتراض کسبه مواجه و از این دست اعتراضات در سایر مناطق استان نیز شاهد بوده ایم. اگر پای درد دل این قشر نشسته و حرفهای آنها را گوش کنید ،اکثرا بر  هزینه کردهای سنگین خرید عیدانه و نداشتن فروش در این ایام ، فرا رسیدن سر رسید اقساط ، چک ، سفته ، وامهای بانکی و نیز اجاره بها متفق القول بوده و بر این نکته تاکید داشتند که اگر بنا بر تعطیلی بازار باشد بایستی شامل حال همه و استثنا قائل نشوند.
یکی از اصول مدیریت خلاقیت و درایتهایی است که در زمان بحران بروز و خارج از دستورالعملهای کلی تصمیمات را بر اساس نیاز و مقتضیات منطقه گرفته شود.
بعضی تصمیمات ستاد ملی بحران در پاره ای مناطق امکان عملیاتی نداشته و ممکن است مشکلاتی را نیز به بار آورد.بنابراین می طلبد مدیریت ستاد بحران در هر منطقه متناسب با شرایط منطقه تصمیمات عاجل اتخاذ کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار