رئیس شبکه بهداشتی و درمانی شهرستان مرودشت گفت: از اول اسفند ماه تاکنون 68 مورد مثبت کرونا در مرودشت وجود داشته که از این تعداد ۱۸ نفر به‌صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.
کد خبر: ۸۳۹۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹ 17 April 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: مجید اکبرزاده در نشستی با اصحاب رسانه با اشاره به روند افزایشی و رشد منحنی آمار مبتلایان به بیماری کرونا در مرودشت گفت: متأسفانه عدم رعایت موازین بهداشتی همچنین فاصله فیزیکی از سوی مردم باعث شده در ابتلا به کرونا شاهد سیر صعودی باشیم و چنان چه با توجه به اوج این بیماری در دو هفته آینده مردم همکاری نکنند وضعیت در سطح شهرستان بحرانی و نگران‌کننده می‌شود.
وی ضمن قدردانی از همکاری مسئولان شهرستان از جمله اعضای شورای تأمین بیان کرد: زمانی مسئولان و کادر درمان ما می‌توانند امیدوار باشند که مردم خود را قرنطینه خانگی کرده و از ترددهای غیر ضروری پرهیز کنند.
اکبرزاده با اشاره به اینکه بیماری کرونا درمان قطعی ندارد و هیچ واکسنی هم تاکنون برای آن ساخته نشده است، افزود: این مردم هستند که باید مسئولانه زنجیره انتقال را قطع کنند در غیر این صورت حضور و دوره بیماری کرونا در شهرستان طولانی می‌شود و ممکن است مشکلات جبران‌ناپذیری برای حوزه سلامت شهرستان به وجود آید.
دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی بیان کرد: اعضای این گروه به‌ صورت جهادی و 24 ساعته پای‌کار هستند و از اول اسفند ماه تاکنون یک‌هزار و ۷۷۰ مورد مأموریت داشته‌اند که از این تعداد ۸۱ مورد آن مربوط به جابجایی بیماران مشکوک به کرونا بوده است.
وی خاطرنشان کرد: مردم در صورت بروز علائم مشکوک به ویروس، با سامانه تلفنی 4030 و 190 تماس بگیرند و کادر درمانی 24 ساعته و آنلاین پاسخگوی سؤالات و مشکلات آنان هستند.
اکبرزاده با اشاره به اینکه درصد آلودگی شهری و روستایی ما به بیماری کرونا به ترتیب ما ۸۶/۷درصد و ۱۳/۳درصد است، اضافه کرد: 62 درصد بیماران کرونایی شهرستان مرد و ۳۸ درصد زن بوده‌اند که در تمام مناطق سطح شهر مورد ابتلا به کرونا وجود داشته و محله و منطقه پاکی نداریم.
وی به بیش از ۶۰۰ مراجعه‌کننده جهت تست کرونا در شهرستان اشاره کرد و گفت: در دو هفته اخیر مراجعات به مرکز سلامت، دو برابر شده است که متأسفانه از اول اسفند تاکنون 68 مورد مثبت کرونا در مرودشت داشتیم که از این تعداد ۱۸ نفر به‌صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.
اکبرزداده گفت: تعداد فوتی‌های کرونا در شهرستان مرودشت تاکنون چهار نفر و زادگاه آنان روستای سیوند ، شهرک ولیعصر، کامفیروز و شهر مرودشت بوده است که تحت تدابیر کامل بهداشتی دفن و به خاک سپرده شدند.

برچسب ها: کرونا ، مرودشت ، بتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار