وزیر دادگستری مطرح کرد:
یکی از فسادهای بزرگ در دهه گذشته زمین خواری، تغییر کاربری و تجاوز به اراضی ملی می باشد و امروز نزدیک نیمی از چاههای کشور نیز غیرمجاز بوده و تقریبا همه چاهها بیش از مقدار مجاز از آبهای زیرزمینی برداشت می کنند و این در حالی است که کشور ما در بحران خشکسالی قرار گرفته و این خطر جدی همه کشور از جمله قم را به شدت مورد آسیب قرار داده است.
کد خبر: ۸۴۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸ 28 August 2015
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم در حرم حضرت معصومه(س) به شاخصه‌های الگوی مدیریتی اسلامی اشاره و اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در هفته دولت، راه، آرمان و پیام شهدایی همچون رجایی و باهنر را زنده نگاه داریم و تقویت کنیم.

وی افزود: عدم تطابق مصوبات دولت با مقررات و قوانین از حدود 33 درصد در سال 91 به کمتر از یک درصد در سال 93و سالجاری رسیده است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه دولت برای ارایه خدمت به مردم همیشه به قانون احترام گذاشته است گفت:  اتخاذ تصمیمات کارشناسی شده و کاملا منطبق با قوانین و مقررات یک ضرورت و یک نقطه قوت است که باید همواره در همه حوزه ها مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: خدمت‌رسانی، ایجاد بستر مناسب برای رشد، حفظ ارزش‌ها، باورها و اعتقادات مردم، حفظ میراث اخلاقی، فکری و تربیتی جامعه وظایف اساسی دولت‌هاست؛ مردم مالک اصلی این کشور و دولتمردان کارگزار آنها هستند، بنابراین چنانچه مردم از دولت‌هایشان رضایت داشته باشند خدا هم از آنها راضی خواهد بود و شاخص موفقیت آنها مثبت می‌شود.

حجت‌الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه دولت نباید آنچه را که انجام شدنی نیست به مردم قول و وعده بدهد و این نگاه در دولت یازدهم به شدت مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: در دولت قبل بسیاری از مصوبات به ویژه در سفرهای استانی بدون در نظر گرفتن اعتبارات و اولویت ها و حتی امکان اجرا به تصویب رسید که این امر مشکلات و چالش های بسیاری را برای کشور رقم زد. 

وی یکی از فسادهای بزرگ در دهه گذشته را زمین خواری، تغییر کاربری و تجاوز به اراضی ملی دانست و گفت: متاسفانه این امر به دلیل ضعف در نگاه کارشناسی و عدم توجه به قوانین بوقوع پیوسته است و امروز نزدیک نیمی از چاههای کشور نیز غیرمجاز بوده و تقریبا همه چاهها بیش از مقدار مجاز از آبهای زیرزمینی برداشت می کنند و این در حالی است که کشور ما در بحران خشکسالی قرار گرفته و این خطر جدی همه کشور از جمله قم را به شدت مورد آسیب قرار داده است. 

وزیر دادگستری با بیان اینکه خدمتگزاران واقعی به دنبال آشوب، کشمکش و جدال نیستند، گفت: دولتمردان باید با نشاط و باانگیزه باشند و با روحیه بالا به فکر خدمت‌رسانی بوده و دارای اقتدار کافی باشند.

وی ادامه داد: ایجاد آرامش روانی جامعه و فضای امن برای رشد و تعالی مادی و معنوی از دیگر وظایف دولت‌هاست؛ دولت یازدهم تلاش زیادی کرده تا فضای جامعه آرام بوده و کشمکش‌ها به حداقل ممکن برسند.

وی با اشاره به برنامه های اقتصادی دولت یازدهم، وابستگی بودجه کشور به نفت در دهه های گذشته را مورد توجه قرار داد و گفت: متاسفانه به دلیل توطئه و کارشکنی کشورهای منطقه در پایین آوردن قیمت نفت، درآمد کشور بسیار تحت تاثیر قرار گرفته و این از تبعات و آثار سوء وابستگی به فروش نفت است. 

حجت‌الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه ایران جامعه‌ای جوان است، تبیین کرد: بیش از 60 درصد جامعه ما متشکل از کودکان، نوجوانان و زیر سن میانسالی هستند، بنابراین همه اینها نیاز دارند که به آینده خود امید داشته باشند و دولت هم موظف است این امید را تقویت کند، چراکه شرایط ناامیدی، فضایی بحرانی به وجود می‌آورد و سرمایه‌ها انسانی از کشور خارج خواهند شد.

وی با بیان این که رشد اقتصادی در کشور بدون مبارزه با فساد اتفاق نمی‌افتد بیان کرد: یکی از اهداف اصلی دولت مبارزه با فساد است و این موضوع را می دانیم مبارزه با فساد هزینه زیادی دارد و هرگاه در این باره اقدامی انجام می‌شود صدای برخی گروه‌ها و افراد در می‌آید، ما تلاش می‌کنیم تا فسادی که در جامعه رخنه کرده را از بین ببریم و اگر همه در این راستا تلاش کرده و ایستادگی داشته باشند زودتر به نتیجه می‌رسیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار