رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به شهروندان توصیه کرد که به بهانه شیوع کروناویروس، در انجام واکسیناسیون کودکان خود تاخیر نینداخته و بدون نگرانی برنامه واکسیناسیون فرزندانشان را دنبال کنند.
کد خبر: ۸۴۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷ 04 May 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:دکتر مهرزاد لطفی در جلسه ستاد مقابله با کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به اهمیت پوشش ایمن سازی جامعه به ویژه در گروه کودکان، از خانواده ها خواست تا برای انجام واکسیناسیون فرزندان خود در اسرع وقت اقدام کنند و خاطرنشان کرد: اقدامات مجموعه سلامت فارس در زمینه واکسیناسیون در کشور زبانزد است.

به گزارش ایسنا به نقل از علوم پزشکی شیراز، لطفی همچنین از ارائه پیشنهاد به وزارت بهداشت برای انجام غربالگری مرحله سوم در کشور با محوریت واکسیناسیون خبر داد و با تاکید بر استفاده از ظرفیت اطلاع رسانی گسترده به ویژه از صدا و سیمای مرکز فارس در این زمینه، هشدار داد: در صورت سهل انگاری خانواده ها در این زمینه، سطح ایمنی جامعه کاهش می یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز این امر را موجب پیشگیری از بیماری‌های مختلف طبق جدول مشخص شده از سوی مراکز بهداشت و درمان دانست و ادامه داد: بی توجهی به واکسیناسیون کودکان، خطر بروز و طغیان بیماری‌ها در جامعه را در پی دارد.

لطفی با اشاره به بازدید روز گذشته خود از کارگاه های تولیدی ماسک استان فارس، فعالیت این مراکز تولیدی و دانش بنیان را بسیار ارزشمند برشمرد و در مورد حمایت دانشگاه از تولید داخلی، اعلام کرد: با توجه به اهمیت تامین تجهیزات و اقلام موردنیاز دانشگاه با بالاترین کیفیت، مجموعه سلامت فارس از تولیدکنندگان داخلی به ویژه در استان حمایت می کند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گزارشی درباره عملکرد کمیته پیشگیری از بیماری کووید۱۹ در گروه های سنی آسیب پذیر و پُرخطر و اقدامات پیشگیرانه در کودکان زیر ۱۲ سال، سالمندان و مادران باردار ارایه داد.

دکتر معصومه صفاری یادآور شد: این کمیته به پیشنهاد معاون بهداشت دانشگاه با مدیریت بخش سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه از ابتدای شیوع این بیماری در استان راه اندازی شده و فعالیت های آن در حال انجام است.

براساس این گزارش، بررسی آمار نمونه گیری های انجام شده کرونا در استان، بررسی آمار مبتلایان، افراد بستری و بهبودیافتگان و فوتی های کروناویروس در فارس از محورهای مطرح شده در این نشست بود.

 

برچسب ها: کرونا ، واکسن ، علوم پزشکی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار