کد خبر: ۸۴۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴ 04 May 2020
 
تابناک/ روزبهان به آغاز عملیات اجرایی شهر صنعتی شماره ۳ منطقه آزاد انزلی از بهار سال جاری اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ واحد تولیدی و کارگاهی در این شهر صنعتی ایجاد می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «محمدولی روزبهان» امروز (دوشنبه، ۱۵ اردیبهشت) در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه هفت منطقه آزاد در کشور وجود دارد، اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی به دلیل اتصال به دریای خزر و همجواری با کشورهای این دریا، مهم‌ترین منطقه آزاد در کشور محسوب می‌شود.

 

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی این منطقه صنعتی و تجاری را در مسیر کریدور نوستراک و راه ابریشم دانست و افزود: خدای متعال، ایران و گیلان را در مقر ارتباطی جهان قرار داده است.

 

وی با بیان اینکه نزدیکی به قطب جمعیتی کشور اهمیت منطقه آزاد انزلی را بالا برده است، تصریح کرد: امر مذکور فضای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی را فراهم کرده و با توجه به زیرساخت‌های خوب ایجاد شده در سال‌های گذشته، اکنون شاهد تشکیل بزرگ‌ترین قطب اقتصادی شمال کشور در این منطقه هستیم.

 

روزبهان با اشاره به وجود ۲ شهر صنعتی و فعالیت ۱۷۰ کارخانه در شهرهای صنعتی منطقه آزاد انزلی، بیان کرد: تعداد ۲۳ هزار نفر در واحدهای تولیدی، صنعتی، گردشگری، آموزشی و خدماتی منطقه آزاد انزلی فعالیت می‌کنند.

 

رئیس هیات مدیره منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه ۹ درصد اقتصاد گیلان را در منطقه آزاد انزلی وجود دارد، افزود: حضور سالانه هفت میلیون گردشگر در منطقه آزاد انزلی نشان دهنده ظرفیت‌های این منطقه است.

 

وی از سرمایه‌گذاری یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی در بخش ریالی و ۶۱ میلیون دلاری خارجی این منطقه در سال ۹۸ خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته، ۳۵۰ میلیون دلار صادرات کالا از منطقه آزاد انزلی داشتیم ضمن اینکه ۳۷۰ میلیون دلار واردات کالا به کشور از این منطقه انجام شده است.

 

روزبهان با بیان اینکه تولید، نقطه قوت اقتصاد کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به نام‌گذاری جهش تولید برای سال جاری توسط مقام معظم رهبری، یکی از برنامه های ما در سال ۹۹ ایجاد شهر صنعتی شماره ۳ منطقه آزاد انزلی با هزینه ۱۰۰ میلیارد تومان در مساحت ۵۰ هکتار است.

 

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی به آغاز عملیات اجرایی شهر صنعتی شماره ۳ منطقه آزاد انزلی از بهار سال جاری اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ واحد تولیدی و کارگاهی در شهر صنعتی شماره ۳ منطقه آزاد انزلی ایجاد می‌شود.

 

*تولید ۸۰۰ هزار ماسک برای مبارزه با کرونا در منطقه آزاد انزلی

وی اتمام پروژه راه آهن رشت – بندر کاسپین را از برنامه های این منطقه در سال ۹۹ برشمرد و بیان کرد: امسال تقویت ظرفیت های بندری منطقه آزاد انزلی را در برنامه داریم.

 

روزبهان با اشاره به اینکه گردشگری، آموزش عالی و بخش درمان از موضوع‌های موثر در منطقه آزاد انزلی محسوب می‌شود و پیگیر آن هستیم، تصریح کرد: با دانشگاه‌های معتبر دنیا رایزنی به عمل آمده و رشته‌های دانشگاهی توسط دانشگاه‌های دنیا در منطقه آزاد انزلی راه‌اندازی می‌شود.

 

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی به مبارزه با ویروس کرونا توسط واحدهای موجود در منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و یادآور شد: در مبارزه با ویروس کرونا تعداد ۸۰۰ هزار عدد ماسک و گان پزشکی در منطقه آزاد انزلی تولید شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار