نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه نفوذ ایران بر خلاف آمریکا در عراق معنوی است، گفت: حضور آمریکایی‌ها به واسطه مجلس عراق در این کشور خاتمه یافته تلقی می‌شود اما آنها به بهانه های دیگری دنبال استمرار حضور خود در عراق هستند.
کد خبر: ۸۴۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱ 08 May 2020

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با شبکه بین‌المللی الجزیره در خصوص اظهارات سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اقدام تروریستی اخیر گروه تروریستی داعش در عراق و حمایت جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های عراق در مبارزه با تروریسم، گفت: ما قبول داریم که ایران نفوذ معنوی در عراق دارد و برعکس آمریکایی‌ها در کشور عراق دخالت کردند و موجب قدرت گرفتن گروه‌های تروریستی مانند داعش شدند. جمهوری اسلامی ایران به تایید همه گروه‌های عراقی اعم از کردها، شیعیان و اهل تسنن به دولت عراق کمک کرده و برای جلوگیری از نفوذ داعشی‌ها، تسلط داعش بر عراق و همچنین تجزیه کردها، شیعیان و اهل تسنن که مورد نظر آمریکایی‌ها بود، به دولت عراق کمک کرد بنابراین اگر ما در عراق نفوذی داریم معنوی است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران همچنین با تمام گروه‌های سیاسی و مذهبی عراق تجارب همکاری دارد و مردم عراق قطعا قدردان این کمک ها هستند. آمریکایی‌ها می‌خواهند در عراق دخالت کنند و در آستانه تشکیل کابینه فشارهایی را وارد می‌کنند تا حضورشان که به واسطه مجلس عراق خاتمه یافته تلقی شده را به بهانه های دیگری استمرار بخشند.

 وی در ادامه گفت: ما معتقدیم آمریکایی‌ها داعش را به وجود آوردند و در اظهارات مختلف هم این موضوع را بیان کردند. آنها داعش را به وجود آوردند تا اهدافشان را پیش ببرند و بعد از آن هم بهانه‌ای برای حضورشان در عراق داشته باشند، در حالی که جمهوری اسلامی ایران مبارزه واقعی با داعش را انجام داد.

آمریکا به کمک داعش به دنبال ایجاد نفاق در منطقه است

جمالی نوبندگانی یادآور شد: به نظر ما در حال حاضر سران داعش در اختیار آمریکایی‌ها هستند و آنها را از سوریه به عراق و از عراق به سوریه منتقل می‌کنند و زمانی که آنها در محاصره هستند از آنها محافظت می‌کنند و آنها را با هلیکوپتر نجات می‌دهند. داعش برای آمریکا نقش آچار فرانسه را دارد، آمریکا با استفاده از آنها در عراق و سوریه و منطقه خاورمیانه به دنبال ایجاد نفاق هستند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: طبق اعتراف مقامات آمریکایی سریع‌ترین و همه جانبه ترین تحریم‌ها علیه ایران را وضع و اجرا کردند. در کنار تحریم‌ها جنگ روانی در ارتباط با موضوعات مختلف نیز ایجاد کردند، با شیوع کرونا که همه کشورهای دنیا را درگیر کرده نیز دنبال فشارهای بیشتر بودند.

وی معتقد است: آمریکایی‌ها در مقابل سیاست‌های ایران نوعی دیگر برخورد می‌کنند همانطور که در مقابل برجام سیاست‌هایشان را تغییر دادند. ایران غنی سازی خود را از 20 درصد به 3.67 دهم درصد رساند اما آمریکا سیاستیش را تغییر نداد.

آمریکا با جمهوری اسلامی ایران مشکل ماهیتی و اختلاف سیاسی دارد

جمالی نوبندگانی تاکید کرد: آمریکا با جمهوری اسلامی ایران مشکل ماهیتی و اختلاف سیاسی دارد، اختلاف اقتصادی ندارد لذا در صورتی که جمهوری اسلامی ایران سیاست‌هایش را تغییر دهد باز از ما راضی نخواهند شد زیرا آنها دنبال تغییر رژیم در ایران هستند همانطور که پیش از این اعلام کردند اما برای ما قابل قبول نیست زیرا اهداف انقلاب اسلامی و مردم  چیز دیگری است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی از این دوره به خوبی عبور کرده است و مردم ایران تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار