سرپرست شبکه بهداشت ودرمان دهلران؛
سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان دهلران گفت :آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان دهلران شفا اعلام می شود وافزیش مبتلایان در شهرستان نگران کننده است.
کد خبر: ۸۵۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶ 13 May 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ غلام رضا منصوری درحاشیه جلسه ستاد کرونا شهرستان دهلران در گفتگو با خبرنگار ما گفت : ازابتدی این بیماری همه همکارن ما در بهداشت ودرمان شهرستان به صورت شبانه روزی پای کار بوند ودر این راستا نیز ادارات همکاری بسیار خوبی با شبکه داشتند.

وی بیان داشت : بیش از 98درصد مصوبات ستاد کرونا شهرستان دهلران اجرایی شده است ودر مدت دو هفته آمار شهرستان ثابت بود و همین سببب شد که این شهرستان از سوی ستاد ملی کرونا سفید اعلام شود .

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران افزود :متاسفانه طی هفته جاری شاهد افزیش افراد مبتلا در سطح شهرستان هستیم چرا که تا قبل از دو هفته تنها ما 23نفر مبتلا ودو نفر فوتی داشتیم ولی الان تنها کمتر از 8روز شاهد افزیش مبتلایان به ویروس کرونا هستیم ودر حال حاضر 43نفر در شهرستان به این ویروس مبتلا هستند.

منصوری گفت : از ابتدای این ویروس تا کنون 189نفر نمونه گیری شده است و افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا بسیار نگران کننده است به طوری که تنها در روزگذشته 25نفر مشکوک به این ویروس در دهلران نمونه گیری شده است.

وی بیان داشت : اگر شخص یا اشخاصی از شهروندان مشکوک به بیماری است حتما برای نمونه گیری به مراکز درمانی وبهداشتی محل زندگی خود در شهرستان مراجعه کند تا از انتقال ویروس به دیگر اعضای خانواده جلوگیری شود.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان دهلران گفت : در بحث بیمار یابی تمام مراکز و نیروهای شبکه بهداشت در سطح شهرستان آمادگی کامل را دارند و انتظار است شهروندان در این شرایط حساس بهداشتی همکاری لازم با مراکز درمانی وبهداشتی داشته باشند.

وی افزود :متاسفانه این روزها مردم شهرستان بدون توجه به رعایت پروتوکل های بهداشتی وفاصله گذاری اجتماعی امورات روزمره خود را دنبال می کنند که این عدم توجه به موازین بهداشتی خود زنگ خطری است برای گسترش این ویروس در سطح شهرستان دهلران که امید است شهروندان توجه جدی به بحث بهداشت فردی وفاصله گذاری اجتماعی داشته باشند.

وی عنوان کرد : با توجه به اینکه میوه و صیفی جات شهرستان دهلران از سمت استان خوزستان ، دزفول تامین می‌شود می‌طلبد کسانی که در این راستا فعالیت می‌کنند رعایت بهداشت فردی و پروتکل ها بهداشتی را مد نظر داشته باشند چرا که افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان بخصوص دزفول نگران کننده است.

منصوی بیان داشت : شهروندان حتما خرید های خود را با رعایت الزامات بهداشتی ضدعفونی کنند.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان دهلران تصریح کرد : گند زدایی و ضدعفونی معابر و روستاها و شهرها از جمله مواردی است که شهرداری ها ودهیاران باید در دستور کار خود داشته باشند وانتظار است شهروندان از تردد غیر ضرور در سطح شهر و... خود داری کنند تا چرخه این ویروس قطع شود.

منصوری گفت : بدون شک افرادی که مبتلا ویا در قرنطینه خانگی هستند نباید در مکان های عمومی تردد کنند و اگر این افراد بخواهند بدون توجه به بیماری خود در مکان های عمومی تردد کنند و سلامت مردم جامعه با انتشار ویروس به خطر بیندازند از طریق مراجعه قضایی موضوع پیگیری وبا افراد متخلف برخورد خواهد شد.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان دهلران گفت : در راستای ارتقا سلامت شهروندان و در ادامه تشدید بازرسی های سرزده از مراکز حساس تهیه و توزیع مواد غذایی 454کیلوگرم فاسد در سطح شهرستان کشف و ضبط شد است.

منصوری گفت : شهروندان موقع خرید محیتاج خود حتما به تاریخ آنها توجه داشته باشند چرا که برخی افراد سود جو بدون توجه به رعایت موازین بهداشتی اقدام به فروش اقلام تاریخ گذ شته به شهروندان می کنند ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار