در گزارش زیر با خواص دارویی گیاه ترنجبین آشنا می‌شوید.
کد خبر: ۸۵۴۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴ 26 May 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: بی خطر بودن، کم عارضه بودن گیاهان دارویی، بسیاری از خانواده‌ها را متقاعد کرده تا برای حفظ سلامتی جسم و روح و درمان بیماری‌ها و اختلال‌هایی که در ۲ سال اول زندگی به سراغ نوزادانشان می‌آید، از این شیوه‌های طبیعی و سنتی درمانی استفاده کنند.

شیوه‌هایی که نه تنها در درمان و تسکین بیماری‌ها موفق اند بلکه می‌توانند با کمترین عارضه جانبی و بدون نیاز به دارو‌های شیمیایی و مدرن برای درمان و تسکین درد‌های دوران نوزادی موثر واقع شوند. دکتر سعید صانعی مشاور گیاه‌درمانی و درمانگر در این باره اطلاعاتی را با شما درمیان می‌گذارد.

درمان زردی با یک نسخه گیاهی

بسیاری از درمانگران طب بر این باورند که مصرف برخی از گیاهان دارویی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر درمان نوزادان مبتلا به زردی دارد.

• مصرف دو گیاه دارویی ترنجبین و شیرخشت یکی از بهترین نسخه‌های گیاهی برای درمان زردی در نوزادان است. به شرط آنکه مصرف این گیاهان با مشاوره متخصص و یا درمانگر طب سنتی باشد.

• حمام درمانی با عصاره یا جوشانده گیاه دارویی گل بنفشه و گل ختمی نیز یکی دیگر از روش‌های درمان زردی است که می‌تواند به تنهایی و یا در کنار دیگر شیوه‌های درمانی مورد استفاده قرار گیرد. در این شیوه کافی است نوزاد را با جوشانده این گیاهان حمام کنید.

• رژیم درمانی و اصلاح برنامه غذایی مادران شیرده و افزودن ادویه‌ها و گیاهان دارویی با طبع خنک نیز یکی دیگر از شیوه‌های درمان زردی نوزادان است. مادران با تغییر رژیم غذایی خود با نظارت درمانگر طب سنتی می‌توانند داروی مورد نیاز نوزادشان را از طریق شیر به نوزاد خود منتقل کنند.

چگونه شربت گیاهی بسازیم

برای درمان نوزاد مبتلا به زردی می‌توانید از شربت ترنجبین و شیرخشت استفاده کنید. این شربت می‌تواند در مدت زمانی ۸ تا ۱۰ روز زردی نوزاد را برطرف کند. برای تهیه این شربت گیاهی باید ۱ قاشق غذاخوری از ترنجبین را در ۱ لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه درون آب جوش خیس بخورد.

پس از این مدت آن را صاف کنید و به آن یک قاشق چای خوری شیرخشت به آن اضافه کنید و آن را هم بزنید. این مخلوط را دوباره از صافی عبور دهید و از آن هر ۲ ساعت یک بار، یک قاشق چای خوری به نوزادتان بدهید. نوزادتان باید تا زمانی از این شربت گیاهی مصرف کند که مدفوعش به رنگ زرد طلایی در آید؛ بنابراین باید در طول زمانی که به نوزادتان این شربت را می‌دهید، مدفوع و رنگ پوست او را بررسی کنید.

در این حالت باید مدفوع نوزاد زردطلایی شود و از میزان زردی پوست او نیز کاسته شود. به اعتقاد درمانگران در صورتی که مصرف این شربت به همراه حمام کردن نوزاد با جوشانده این دو گیاه باشد می‌تواند موجب تسریع روند درمانی شود.

و، اما یادتان باشد:خودسرانه گیاه درمانی نکنید
همانطور که مصرف بسیاری از قرص‌ها و دارو‌های شیمیایی با عوارض جانبی همراه است، مصرف برخی از گیاهان دارویی نیز با عوارض جانبی همراه است؛ بنابراین پیشنهاد من این است که برای مصرف این گیاهان حتما با درمانگر یا متخصص طب سنتی مشاوره کنید تا از بروز تداخل دارویی پیشگیری کنید؛ و با عوارض احتمالی گیاهان دارویی نظیر ترنجبین و شیرخشت نیز آشنا شوید.

چرا که این گیاهان دارویی اگر چه به درمان زردی کمک می‌کنند، اما ممکن است موجب بروز اسهال و دل‌پیچه در برخی از نوزادان شود. در صورتی که والدین با مشاوره متصص طب سنتی و تحت نظر او این کار را انجام دهند می‌توانند این مسئله را کنترل کرده و میزان آن را در نوزادشان به حداقل برسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار