نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: سود سپرده های مازاد بر نرخ سود اعلامی بانک مرکزی باید مشمول مالیات شود تا بانک ها به خود اجازه ندهند تا خارج از چارچوب های بانک مرکزی سود به مشتریان پرداخت کنند.
کد خبر: ۸۵۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲ 02 June 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:جعفر قادری در نشست علنی امروز (سه شنبه، 13 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی بعد از اتمام گزارش نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره اقتصاد کلان کشور و همچنین گزارش همتی رئیس بانک مرکزی،گفت: ضرورت دارد بانک مرکزی به صورت جدی بر روی کنترل نرخ ارز نظارت های لازم را داشته باشد زیرا این موضوع بر روی تورم و قیمت بخش های مختلف تاثیر دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به ضرورتی که برای توجه به طرح های عمرانی درکشور وجود دارد، هرچه زودتر لایحه مشارکت بخش های غیردولتی با دولت در اجرای طرح های عمرانی به صورت ویژه مورد توجه دولت و مجلس قرار بگیرد تا بتوانیم طرح های عمرانی را از منابع بخش های غیردولتی پیش ببریم و براین اساس فشار بر روی بودجه عمومی کاهش پیدا خواهد کرد.

وی درباره وضعیت بهبود فضای کسب و کار، تصریح کرد: این موضوع درحوزه اختیارات وزیر اقتصاد به عنوان رئیس هیات مقررات زدایی است اما در شرایط فعلی سازمان برنامه و بودجه می تواند زمینه توسعه برای بخش های مولد را فراهم کرده و شرایط کار را در بخش های غیرمولد ناامن کنیم تا سرمایه و منابع به بخش های مولد هدایت شود تا زمینه برای کسب درآمدهای مالیاتی بیشتر فراهم شود.

قادری اظهار کرد: دولت نسبت به بحث کنترل کیفی اعتبارات توجه ویژه داشته باشد، متاسفانه بخش قابل توجهی از اعتبارات به سمت بخش غیرمولد سوق داده می شود و نیاز است تا این منابع به سمت بخش مولد هدایت شود تا به دنبال آن رونق تولید و اشتغال ایجاد شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: انتشار اسناد خزانه به منظور تامین مالی دولت باید کمتر مورد توجه قرار بگیرد، در سال های گذشته یکی از مواردی که موجب شده نرخ سود تسهیلات شدیدا افزایش پیدا کند و بخش های تولیدی دچار مشکل شود همین انتشار اسناد خزانه است و بانک مرکزی نباید اجازه دهد دولت از این طریق تامین مالی برای خود انجام دهد.

وی ادامه داد: سود سپرده های مازاد بر نرخ سود اعلامی بانک مرکزی باید مشمول مالیات شود تا بانک ها به خود اجازه ندهند تا خارج از چارچوب های بانک مرکزی سود به مشتریان پرداخت کنند.

قادری با اشاره به بحث ترمیم مطالبات بازنشستگان در کشور، اظهار کرد: این موضوع جزو مطالبات جدی جامعه است که معاونت برنامه ریزی و سازمان برنامه و بودجه باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و در تخصیص ها انتظار داریم عدالت منطقه ای در نظر گرفته شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون معضلات و مشکلاتی مانند بحث آبرسانی در روستاها، اشتغال، کمک به بخش کشاورزی و ... وجود دارد که دولت باید نسبت به رفع این مسائل اهتمام ویژه ای داشته باشد، همچنین طرح های اقتصاد مقاومتی باید به صورت ویژه مدنظر دولت قرار گیرد.

وی بیان کرد: حجم بودجه بسیار بالاست و دولت باید نسبت به آن صرفه جویی لازم را انجام دهد تا امکان تحقق بودجه در سال جاری فراهم شود، درباره تخصیص ارز به کالاهای غیر ضروری بانک مرکزی نظارت ویژه ای داشته باشد تا زمینه سوءاستفاده و رانت برای دریافت کنندگان این ارزها فراهم نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار